Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar

Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: veteran
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23193

People Online:
Visitors: 516
Members: 2
Total: 518

Online Now:
01: _MYGB juang1430
02: _MYGB abuamar
Minda Lutfi

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....

Salut buat pemberani Jamhuri, Fadhil dan Aslam

"Percikan api di setiap kampus, termasuk kubu Umno"

Hubungan rapuh PAS-DAP?

Harap bertenang dengar loceng amaran, usah terjun tingkap!

Apa tarikan istimewa Pemilu Indonesia?

Menanti perarakan petani 1 Mei
Semua...
Pendapat

Selangor Medan Perpecahan Pakatan Rakyat

Hubungan perdagangan Malaysia-Israel masih berkembang pesat!

Didakwa kerana mengkritik Umno! Tetapi kenapa pemimpin BN masih bebas?

Mufarakah yang menyusah orang lain

Kerana terlalu berpencak dan berkeris, akhirnya menikam diri sendiri

Profesional dan rasional perlu untuk PAS

MB Selangor : Azmin calon yang bertepatan

Cara atur Langkah Kajang wujudkan kemelut S'gor

Politik Kerangka Melayu, Aku Akan Pecat !

Pemimpin yang mampu kritik dirinya sendiri
Semua...
Penulis Tamu

TG Hadi murabbi ummah demokratik – Mat Sabu

Apa sewajarnya berlaku di dalam krisis MB Selangor ini

Calonkan Dr Wan Azizah , Pengkalan Kubor Untuk PAS

'Permulaan era kuku besi Najib'

PRK Pengkalan Kubur: Pas perlu hormati PKR

PAS salah dalam kemelut MB?

Haji: Selamat berangkat dan jangan lupakan Aqsa

Hikayat Pendekar Ludah

Musim akta Hasutan 1948 kini melanda Malaysia

Mungkinkah Mahathir kalah kali ini?
Semua...
Open Artikel

Terkuburnya harapan Erdogan dalam PAS

Sebuah Pakatan yang bakal runtuh?

Siapa yang mulakan krisis Selangor?

Gabungan parti pemerintah baharu mungkin dibentuk lepas PRU

Krisis MB Selangor masa terbaik Putrajaya adakan PRU14? -

PAS paling layak jadi MB

Punca sebenar DAP anggap Khalid Ibrahim pengkhianat

Putrajaya salah strategi isu kenaikan tol Tambak Johor

‘Boss-boss’ Umno jangan terus khayal dengan kepura-puraan

GST: Bukan sekadar penawar tetapi juga racun untuk BN
Semua...
Kritikan

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan

Golongan kopiah putih yang haprak dalam PAS

Pakatan tidak akan ke Putrajaya selagi Hadi presiden PAS

BN sudah rosak, jika nak rosakkan lagi, beri kepada PKR memperbaikinya

Kasihan Khalid diperlakukan sebegitu rupa

Tarikh prosiding kes UMSKAL tidak relevan

Bagaimana Pakatan Rakyat akan menjadi kerajaan alternatif?

Hudud Kelantan talian hayat untuk Umno?

Berhibur berselawat ramai-ramai itu sesat?

BN akui bina masjid kerana projek
Semua...
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
:: Notis Utama ::

PERHATIAN

Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau sumbangan artikel bolehlah
email terus kepada [email protected]

Ikuti perkembangan politik di negeri utara di laman web Warta Utara Online   

   :: DAFTAR AHLI DI SINI ::

Sila klik


Forum Detikdaily

Forum/Topik  Balas   P.Akhir   Lihat 
   Makluman & Info untuk tindakan WM, Mod atau Forumer - - -
   Mesti Baca Salahlaku Para Forumer... - - -
   PKR melawan nampak..... 6 jambu_banyu 537
   PRK Pengkalan Kubur pulak..... 39 GamUhu 1154
   Tempahan Tshirt Eksklusif DETIKDAILY 1 jambu_banyu 215
   Bangga nyer pejuang bawa BENDERA ini!..... 2 jambu_banyu 430
   Meludah kpd seseorg adakah budaya MELAYU?...... 3 jambu_banyu 177
   Hanyer tekaan..... 14 juang1430 384
   PAS blm khianati PARTI Dan PENGUNDI.... 20 jambu_banyu 1133
   Ziarah Maya Masjid Masjid Di Seluruh Dunia 245 ayra_j 98031
   Tengok ler napsu PKR..... 6 jambu_banyu 708
   Sonok tgk Bang Mat masuk tv hari ni....mengumumkan... 16 mongolia 1840
   Sekarang MUSIM POTAI.....Oh Potai. 5 mongolia 367
   Misi Qurban Aqiqah Sedeqah -Cambodia Oktober 2014 2 ramlisdar 1285
   Ini kah TAHAP bergelar prof di Mesia...... 6 viruscom 1189
   Khalid menjadi ADUN bebas. 15 Ziarahmenilai 988
   Azizah jadi MB, siapa buat solat hajat? 1 jambu_banyu 1405
   PM satu bulan tapi dia (ANWAR) tak mau lepas jawatan 7 21Halim 878
   DUN Selangor bubar... Selamatkah Azizah di Kajang? 13 Ziarahmenilai 1368
   Selepas bersara... 12 21Halim 2191
   Kenapa dikata spt PENCURI kpd TKSI oleh Aziz Bari. 3 21Halim 500
   Ketamakan Nuar Brehim sudah nampak belangnyer... 7 jambu_banyu 1113
   Rancangan baru Anwar 5 abglong 1399
   semoga cita citamu dimakbulkan 4 ketuananMamak 486
   TSKI CHECKMATE PKR dgn sekali Terjah jer!!..... 5 jambu_banyu 879
   Surat Terbuka kepada Anwar Ibrahim 1 jambu_banyu 494
   Kerana Nila setitik rosak Susu sebelanga!..... 10 jambu_banyu 664
 

LIKE Facebook DD


Berita Terkini


Pakatan sia-siakan peluang jika gagal tangani krisis MB

Pgkl Kubor: Penamaan 13 Sept, pengundian 25 Sept

Jangan alpa muslihat kotor BN hancurkan Pakatan Rakyat

Najib perlu jawab kecaman Mahathir terhadapnya

Muktamad, jawatan MB Selangor milik PKR - Mustafa

Jet Pejuang AS F-15 Terhempas Di Virginia

Hanya Nama Khalid Seorang Dihantar Ke Istana Selepas PRU 2008 & 2013

Pemimpin PKR Kunci Mulut Selepas Mesyuarat Di Rumah Anwar

Blogger Seks Tidak Berada Di Singapura - Laporan

Krisis MB Selangor: PAS Akan Hantar Tiga Nama Adun PKR
Semua...

TG Hadi murabbi ummah demokratik – Mat Sabu

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh WAN NORDIN WAN YAACOB

SEJAK tahun 1978 lagi, Mohamad Sabu mengenali sosok pemikiran politik, dakwah dan kegigihan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ketika murabbi ummah itu meniti titian awal dalam politik dan dakwah tanah air.

Sejak memulakan karier politik pada tahun 1978 lagi, Mohamad Sabu mengakui mengenali batang tubuh Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan ketegasannya dalam mewarnai politik massa.

Seterusnya... | 5291 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 144 kali

Terkuburnya harapan Erdogan dalam PAS

Approved by: paktam
Topik: Open Artikel
Oleh Mohammad Tawfik Yaakub

Pada 28 Ogos 2014, Reccep Tayyip Erdogan secara rasmi mengangkat sumpah sebagai Presiden baru Turki setelah memenangi pilihanraya umum presiden pertama yang diadakan di negara berkenaan.

Kemenangan Erdogan menandakan kemuncak kejayaan gerakan Islam moderat di Turki yang melalui pelbagai cabaran dan dugaan politik setelah kejatuhan regim pemerintahan Kamal Attarturk pada tahun 1938.

Seterusnya... | 2541 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 181 kali

Pakatan sia-siakan peluang jika gagal tangani krisis MB

Approved by: paktam
Topik: Berita
Bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Musa Hitam kecewa dengan krisis dalaman PKR melibatkan jawatan menteri besar Selangor dan menganggapnya sebagai faktor menghancurkan kepercayaan rakyat.

 Musa berkata, pembangkang sepatutnya menjadi kuat dan tersusun untuk menjadi pencabar Barisan Nasional (BN).

Seterusnya... | 4815 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 102 kali

PRK Pengkalan Kubur: Pas perlu hormati PKR

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Mohd Sayuti omar

Kenyataan Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kelantan Mohd Amar Nik Abdullah yang Pas berhasrat untuk meletakkan calon di PRK Pengkalan Kubur dilihat sebagai terlalu awal dan langsung tidak menghormati rakan mereka dalam Pakatan, yakini PKR.

Nik Amar memberi alasan kerusi berkenaan hanya diberi pinjam kepada PKR dimana asalnya ia adalah hak Pas. Kalau pun Pas berhasrat untuk meletakkan calon kerana lebih yakin mereka akan menang, tidak menjadi masalah. Tetapi apa yang lebih baik Pas atau Nik Amar harus berunding dahulu dengan PKR.

Seterusnya... | 3650 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 67 kali

Semangat patriotik perlu diperkasa setiap masa

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Shamrahayu A Aziz

Persoalan besar sempena Ogos, bulan merdeka; Masih adakah lagi semangat patriotisme dalam kalangan warga Malaysia. Persoalan ini ketara dalam bulan ini kerana ia bulan merdeka. Bagi menjawab soalan itu, secara keseluruhannya saya percaya, masih ramai antara kita menjunjung semangat waja sayangkan agama, bangsa dan negara. Masih ramai kalangan kita yang mempunyai semangat patriotisme yang tinggi. 

Seterusnya... | 5256 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 60 kali

Menebak misteri calon Menteri Besar

Approved by: paktam
Topik: Fokus Isu

Oleh Mohd Izani Mohd Zain

Kemelut jawatan Menteri Besar Selangor melangkah ke fasa baharu apabila Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah menitahkan parti dalam pakatan pembangkang menyediakan lebih daripada dua nama bagi baginda memilih calon terbaik untuk mengisi jawatan eksekutif nombor satu negeri itu.

Seterusnya... | 6233 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 210 kali

PAS salah dalam kemelut MB?

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Dinsman

BANYAK yang kita boleh perhatikan perangai dan tingkah laku manusia, dan banyak yang kita boleh pelajari darinya, sewaktu berlakunya krisis dan kemelut perebutan dan permainan kuasa untuk menjadi Menteri Besar Selangor, yang masih belum berakhir hingga ke hari ini.

Sultan sudahpun bertitah pada 26 Ogos, mahu setiap parti dalam Pakatan Rakyat hantar dua nama sebagai calon masing-masing untuk memudahkan dia membuat pilihan siapa yang paling layak. Tak tahulah selepas ini bagaimanakah pula selanjutnya perkembangan kemelut tersebut.

 

Seterusnya... | 6517 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 619 kali

Haji: Selamat berangkat dan jangan lupakan Aqsa

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh NIK MOHAMAD ABDUH NIK ABD AZIZ

SELAMAT keberangkatan dipenuhi barakah dan rahmat-Nya yang luas buat seluruh anggota jamaah haji negara yang akan menunaikan kefardhuan ibadah haji pada tahun ini.

Penerbangan pertama yang bermula awal pagi tadi sungguh menarik dan menenangkan apabila ia seperti mengiringi sambutan kemenangan jihad umat Islam di bumi #Gaza dan Palestin yang penuh barakah seperti halnya tanah suci Mekah dan Madinah.

Seterusnya... | 3744 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 101 kali

Musim akta Hasutan 1948 kini melanda Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Mohd Sayuti Omar

Kebelakangan ini rakyat negara ini dihidangkan dengan rasa phobia kemungkinan berhadapan dengan Akta Hasutan 1948 apabila beberapa pemimpin pembangkang satu demi satu dihadap ke mahkamah atas dakwaan menghasut. Akta Hasutan 1948 kini menjadi bayangan ketakutan bagi sesetengah rakyat yang tidak pernah mesra dengan mahkamah.

Sehingga ini sekurang-kurang lima orang pemimpin Pakatan Rakyat telah dihadap ke mahkamah di bawah akta berkenaan. Ia bermula dengan ahli parlimen DAP Teresa Kok yang dihadap ke mahkamah pada 5 Mei lalu mengenai isu klik video Wonderful Malaysia

Seterusnya... | 4889 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 146 kali

Mari kita bangunkan jiwa merdeka

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh ABD SHUKUR HARUN

Pendukung PAS, dari pimpinan tertinggi hingga kepada ahli biasa akan bersama-sama dengan rakyat Malaysia yang lain menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Negara Ke-57, 31 Ogos ini.

Ini membuktikan PAS sentiasa bersama rakyat Malaysia yang lain menunjukkan kasih sayangnya kepada tanah air ini. Bahkan PAS sendiri, dalam sepanjang sejarahnya, bersama para ulama turut sama berjuang menuntut kemerdekaan dari penjajah British. Malah ada di antara mereka yang merengkuk dipenjarakan oleh penjajah British.
 

Seterusnya... | 4453 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 57 kali

Apa sewajarnya berlaku di dalam krisis MB Selangor ini

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Aziz Bari

Saya yakin krisis Menteri Besar Selangor yang berlanjutan sehingga ke hari ini tidak akan berlaku sekiranya pihak-pihak yang terbabit – termasuk pihak Istana, ahli politik dan media – menurut langkah, iaitu undang-undang yang termaktub di dalam peruntukan serta semangat Perlembagaan.

Kita perlu ingat bahawa peruntukan ini menggunapakai konvensyen perlembagaan Westminter kerajaan British. Kerana itulah Suruhanjaya Reid memberitahu kita agar melihat kepada amalan berkurun lama di negara itu di dalam laporannya, yang dilampirkan bersama-sama deraf akhir Perlembagaan Persekutuan pada 1957.

Seterusnya... | 6294 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 208 kali

Calonkan Dr Wan Azizah , Pengkalan Kubor Untuk PAS

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Shahbudin Husin

Perbalahan Pas dengan PKR mengenai calon Menteri Besar Selangor masih lagi berlarutan. Sementara isu yang sama melibatkan PKR dengan DAP sudah pun selesai dengan kata putus kedua-dua parti hanya mencalonkan nama Dr Wan Azizah Wan Ismail saja, Pas masih lagi berpusing-pusing keputusannya.

Setiap kali bermesyuarat, hasilnya hanya membuahkan keputusan yang berbeza-beza.

Seterusnya... | 5000 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 137 kali

'Permulaan era kuku besi Najib'

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh LIM Kit Siang

Penangkapan secara sewenang-senang dan pendakwaan terpilih yang semakin kerap terhadap pimpinan Pakatan Rakyat, termasuk Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri, menjelang sambutan ulangtahun Merdeka ke-57 pada 31 Ogos ini, menandakan lahirnya Despotisme Baru dalam landskap politik Malaysia.

Seterusnya... | 4663 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 78 kali

Usah berlengah perangi pornografi internet

Approved by: paktam
Topik: Teknologi

Oleh Ahmad Fauzi Mustafa

Internet adalah satu keperluan dalam kehidupan manusia pada abad ke-21. Memang revolusi dalam teknologi maklumat ini mengubah cara hidup manusia, cara berfikir, berkomunikasi atau interaksi, berhibur dan cara berlibur.

Kehidupan dunia siber memberikan suatu cabaran, realiti dan ilusi kepada manusia sejagat. Tidak menghairankan kebimbangan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, baru-baru ini, mencadangkan kerajaan menapis internet demi kelangsungan dan jaminan kemakmuran rakyat terus dipertahankan.

 

Seterusnya... | 9751 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 207 kali

Keberanian Al-Qassam terus gerunkan Zionis Israel

Approved by: paktam
Topik: Global
SAYAP ketenteraan Hamas, Briged Al-Qassam hanya me miliki keanggotaan seramai 30,000 orang. Seteru mereka pula, tentera rejim Zionis Israel dikhabarkan mempunyai seramai 720,000 orang anggota.

Israel juga memiliki keupayaan ketenteraan terhebat di dunia dengan teknologi peperangan yang ter canggih pada masa kini, ditambah lagi dengan dokongan sekutu-sekutunya terutama sekali Amerika Syarikat.Menilai dari segi kekuatan kedua-dua pihak, sememangnya berbeza ibarat langit dan bumi.
Seterusnya... | 5248 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 435 kali

Jangan alpa muslihat kotor BN hancurkan Pakatan Rakyat

Approved by: paktam
Topik: Berita
SHAH ALAM: Ahli dan perwakilan KeADILan diseru supaya tidak alpa dan bercakaran sesama sendiri ke tika parti lawan mahu menghancurkan peluang Pa katan Rakyat dalam pilihanraya, kata Naib Presiden parti itu, Nurul Izzah Anwar .

Ujarnya, walaupun Pakat an Rakyat mendapat so kongan rakyat tetapi perpecahan hanya akan membuka ruang kepada muslihat kotor BN untuk kekal berkuasa termasuk melalui persempadanan semula.

Seterusnya... | 1319 bytes more | comments? | Score: 5)
Telah dibaca 641 kali

Najib perlu jawab kecaman Mahathir terhadapnya

Approved by: paktam
Topik: Berita
Oleh NYZA AYOB

KUALA LUMPUR: Sikap diam membisu Dato’ Seri Najib Razak terhadap kecaman Tun Dr Mahathir Mohamad akan menjadi isu yang lebih besar kerana dibiarkan tanpa maklum balas yang mewujudkan situasi ‘kurang sihat’ dalam perkembangan politik negara, tegas bekas Naib Presiden Umno, Muhammad Mohd Taib.

Menurut Mohamad, apa yang disebut bekas Perdana Menteri itu adalah sikap nyata Najib yang dapat dilihat hari ini dalam berdepan dengan beberapa isu besar seperti berlakunya pergolakan kaum dan agama yang tidak dapat ditanganinya.

Seterusnya... | 1631 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 228 kali

Hikayat Pendekar Ludah

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Khalid Samad

Saya telah mengadakan sebuah sidang media pada 27 Ogos 2014 bagi menjelaskan beberapa isu yang berlaku. Berikut merupakan intipati sidang media tersebut.

PERTUDUHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN

Saya telah mengaku tidak bersalah apabila dibacakan pertuduhan terhadap saya. Setelah perbahasan ringkas, Hakim telah mengarahkan saya meletakkan RM4,000 sebagai ikat jamin dan menamakan seorang penjamin. YB Dr. Hatta, Ahli Parlimen Kuala Kerai telah bersetuju untuk menjadi penjamin saya.

Seterusnya... | 9914 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 529 kali

Bunga mas dan kemerdekaan

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Nomy Nozwir

Sempena musim menyambut "hari kemerdekaan" ini, bagi saya ini merupakan satu peluang terbaik untuk saya, sebagai seorang rakyat Malaysia, menilai semula, apakah nilai "kemerdekaan" kita sepanjang 57 tahun lepas.

Bagi saya, perkara menilai semula ini selalu saya lakukan apabila di penghujung hari saya - sebelum saya tidur dan esok bangun dengan hari baru.

Seterusnya... | 5614 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 69 kali

Selangor Medan Perpecahan Pakatan Rakyat

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Mohammad Tawfik Bin Yaakub

Kejayaan parti PAS, PKR dan DAP dalam PRU12 menafikan majoriti kerusi BN di Parlimen dan menguasai negeri Kedah, Perak, Pulau Pinang, Selangor dan mengekalkan pentadbiran di Kelantan merupakan pencetus penubuhan gabungan Pakatan Rakyat. Penubuhan PR selepas kemenangan terbesar parti-parti pembangkang dalam sejarah politik Malaysia dilihat kebanyakan ahli akademik dan penganalisis politik sebagai dimensi politik baru menuju kepada sistem dua parti di negara ini.

Seterusnya... | 2208 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 481 kali

Lain-lain Artikel

Thursday, August 28
Muktamad, jawatan MB Selangor milik PKR - Mustafa
Jet Pejuang AS F-15 Terhempas Di Virginia
Hanya Nama Khalid Seorang Dihantar Ke Istana Selepas PRU 2008 & 2013
Pemimpin PKR Kunci Mulut Selepas Mesyuarat Di Rumah Anwar
Blogger Seks Tidak Berada Di Singapura - Laporan
Krisis MB Selangor: PAS Akan Hantar Tiga Nama Adun PKR
Sukan Bogel: Enam Mengaku Bersalah, Empat Minta Dibicarakan
Wednesday, August 27
Selangor Medan Perpecahan Pakatan Rakyat
Mungkinkah Mahathir kalah kali ini?
Al-Fatihah buat arwah Datuk Mohd Hashim Yahaya
Hubungan perdagangan Malaysia-Israel masih berkembang pesat!
Didakwa kerana mengkritik Umno! Tetapi kenapa pemimpin BN masih bebas?
Mufarakah yang menyusah orang lain
Berhentilah jadi degil dan jenguk ke landasan masa depan
Kerana terlalu berpencak dan berkeris, akhirnya menikam diri sendiri
Apakah PKR dan DAP Derhaka Kepada Sultan?
Elak jadi golongan jahat disukai iblis
Harakah media mainstream pilihan popular
Hapuskan ketirisan, elak petrol kena GST
Wanita sebagai menteri besar:Realiti dan penerimaan massa
Sudirman dan kemerdekaan
Profesional dan rasional perlu untuk PAS
Ludah ahli Parlimen dimana adat Melayu?
Apakah Melayu Masih Berjiwa Hamba Dan Feudalistik ?
Adakah mereka ini termasuk dalam cybertropper tu?
Azhar Kekal CEO MRT Corp Hingga Siasatan Runtuhan Selesai
Krisis Selangor: Khalid Nafi Sultan Tolak Wan Azizah
Penerbangan Malindo Air Ke Pulau Pinang Tergendala Akibat Ancaman Bom
Hanya Wan Azizah Calon MB Selangor - PKR, DAP
Nik Aziz harap keputusan sultan manfaat semua pihak
Tuesday, August 26
Pas berpelung jadi MB?
Mansuhkan Akta Hasutan sekarang
K'jaan jawab dakwaan berdagang dengan Israel
MB Selangor : Azmin calon yang bertepatan
Titah istana tipiskan peluang Azizah?
Akhirnya Letak Jawatan, Tiada Pilihanraya Dan MB Tetap Dari PR
Khalid Ibrahim letak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor
Kenyataan Akhbar Sultan Selangor Selepas Khalid Ibrahim Mengadap
Siti Zainon perjuangkan kampung warisan
Usaha ke arah pembebasan bumi Palestin
Melihat peringatan sejarah kemerdekaan daripada sudut berbeza
Khalid tiba di Istana Kayangan mengadap Sultan Selangor
Jangan jejaskan kesihatan rakyat Malaysia
Hari ini hari penentu bagi Selangor
Cara atur Langkah Kajang wujudkan kemelut S'gor
Politik Kerangka Melayu, Aku Akan Pecat !
Pemimpin yang mampu kritik dirinya sendiri
Jangan manipulasi isu lambakan doktor
Buktikan jika beliau layak jadi menteri besar
Mahathir ketua pembangkang terhebat?

Older Articles

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Apa pandangan anda ,sekiranya hukum hudud dilaksanakan di negara kita ?

Setuju
Tidak setuju
Berkecuali/Tak kisah



Results
Polls

Votes: 335
Comments: 0
Video Terkini
test
No ratings
Views: 352
Comments: 0
20-05-2014 11:54

Serang Calon Ibu
No ratings
Views: 302
Comments: 0
20-05-2014 11:51

Media Semasa
Serang Ibu Calon

@ Detikdaily
Sketsa Semasa

Berita

Pakatan sia-siakan peluang jika gagal tangani krisis MB

Pgkl Kubor: Penamaan 13 Sept, pengundian 25 Sept

Jangan alpa muslihat kotor BN hancurkan Pakatan Rakyat

Najib perlu jawab kecaman Mahathir terhadapnya

Muktamad, jawatan MB Selangor milik PKR - Mustafa

Jet Pejuang AS F-15 Terhempas Di Virginia

Hanya Nama Khalid Seorang Dihantar Ke Istana Selepas PRU 2008 & 2013

Pemimpin PKR Kunci Mulut Selepas Mesyuarat Di Rumah Anwar

Blogger Seks Tidak Berada Di Singapura - Laporan

Krisis MB Selangor: PAS Akan Hantar Tiga Nama Adun PKR
Semua...
Kenyataan Akhbar

Kenyataan Akhbar Sultan Selangor Selepas Khalid Ibrahim Mengadap

"Pertemuan 8 Mata "

Pakatan perkukuh setiakawan, teruskan agenda reformasi

Kenyataan Tun Hamid sarat emosi dan prejudis - MKPN

Bukan setakat dalam negeri, siswa kita di Australia pun ditekan kerajaan

Bukti Umno guna UiTM untuk kayakan pemimpin, kroni!

Kemangkatan Yang Teramat Mulia Tunku Bendahara Kedah

Krisis Kepimpinan Terengganu: PAS Bukan Parti Opportunis

Krisis Umno T’ganu: PAS negeri adakan mesyuarat khas

Hudud: IMAM kesali kenyataan Presiden MAA
Semua...
Surat Pembaca

Adakah mereka ini termasuk dalam cybertropper tu?

rumah sudah siap,kenapa pahat masih berbunyi

Surat Untuk Renungan Ahli PAS

10 ayat awal Al-Kahfi; benteng fitnah Dajjal

Surat terbuka kepada pimpinan Pakatan Rakyat

Amalkan sebelum balik Raya 2014/1435

Bencana MH17: Mari muhasabah diri pemimpinku

Gadis stereng lock dan pencerobohan maklumat

Panda v Gaza

Surat terbuka untuk Najib Razak
Semua...
Fokus Isu

Menebak misteri calon Menteri Besar

Mahathir tegur Najib, badai 2007-2009 bakal berulang

Melihat keunikan keputusan 17 Ogos, mungkinkah Dun bubar?

Bolehkah Dun Selangor Dibubar ?

Tanggal 17 Ogos: Mengharapkan cahaya di hujung terowong

Krisis S'gor bukan sebab Pakatan perlu berpecah

Siapa rugi, siapa untung kemelut MB Selangor?

Soalan yang perlu dijawab Khalid Ibrahim

PKR mampu menilik nasib dalam hal MB Sgor

Penyelesaian terbaik untuk krisis MB Selangor
Semua...
Artikel

Semangat patriotik perlu diperkasa setiap masa

Bunga mas dan kemerdekaan

Mari kita bangunkan jiwa merdeka

Harakah media mainstream pilihan popular

Wanita sebagai menteri besar:Realiti dan penerimaan massa

Apakah Melayu Masih Berjiwa Hamba Dan Feudalistik ?

Mansuhkan Akta Hasutan sekarang

K'jaan jawab dakwaan berdagang dengan Israel

Titah istana tipiskan peluang Azizah?

Melihat peringatan sejarah kemerdekaan daripada sudut berbeza

Jangan jejaskan kesihatan rakyat Malaysia

Hari ini hari penentu bagi Selangor

Jangan manipulasi isu lambakan doktor

Jangan merdeka pada jasad saja

Tafakur MH17 dekatkan jiwa, hati kepada Maha Pencipta
Semua...
Catatan Menara

Amalan ‘tafakur’ Islam Umno, dalam acuan Barat?

Lailatulqadar, mencerah jiwa, menurut Hamka

Ramadan bulan perjuangan ‘lelaki dari hujung kota’

Syarahan Mahathir, hudud dan banjir kilat di UIAM

Islam Umno, bukan Islam Muhammad s.a.w?

Belitan Iblis ke atas ahli bahasa, penyair

Membudaya sastera perang, membangun Memorial Memali

Demonstrasi sunnah, HRC bid’ah?

Keindahan sabar dalam usaha penggulingan

Demo bantah KDN satu kewajipan
Semua...
Umum

Hapuskan ketirisan, elak petrol kena GST

Bergantung kebijaksanaan Pakatan tangani krisis MB

Henti berbalah, buktikan Selangor dinamik

Dun penentu nasib Abdul Khalid

Pengemis: Agihan kekayaan negara masih tempang

Panas selama 18 bulan?

Usaha menyejahterakan rakyat

Dyana tidak tolak hudud

Gelombang 1 Mei membara

Terpaksa sambut 1 Mei dengan marah, kecewa
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com