Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar

Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: sehihs
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23194

People Online:
Visitors: 395
Members: 1
Total: 396

Online Now:
01: _MYGB paklongkantan
Minda Lutfi

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....

Salut buat pemberani Jamhuri, Fadhil dan Aslam

"Percikan api di setiap kampus, termasuk kubu Umno"

Hubungan rapuh PAS-DAP?

Harap bertenang dengar loceng amaran, usah terjun tingkap!

Apa tarikan istimewa Pemilu Indonesia?

Menanti perarakan petani 1 Mei
Semua...
Pendapat

PAS untuk Semua? PAS untuk Melayu?

Bersedia hadapi pilihan raya Selangor

Membuang Khalid susah, mencari gantipun susah

Bubar JPP, buktikan keikhlasan Kerajaan Pusat

Apa yang kita boleh belajar daripada krisis Selangor

Meng‘Umno’kan PKR dan PAS

Apakah PAS Sengaja Mencari Helah Untuk Keluar Pakatan ?

Tun Musa pun sama, pernah dijadikan alas kaki Dr Mahathir

Selangor Medan Perpecahan Pakatan Rakyat

Hubungan perdagangan Malaysia-Israel masih berkembang pesat!
Semua...
Penulis Tamu

Tahaluf siyasi punca utama kejayaan PAS

Kerajaan PAS-Umno di Selangor pancingan Umno

Tidak Setuju PAS Bersama PR, Sila Tinggalkan PAS

KJ Ketua Yang Gagal, Kemelut Pemuda UMNO Pahang Makin Panas

Mesej kemerdekaan

Peringatan Untuk Najib - Lebih Separuh Sentimen Ahli UMNO Sokong Mahathir

Perutusan Merdeka – Nurul Izzah

Enam isu penting di Pengkalan Kubur

Apa lagi Dr Mahathir mahu?

Jangan Bebankan MAS Ke Atas Rakyat Jelata Lagi
Semua...
Open Artikel

Terkuburnya harapan Erdogan dalam PAS

Sebuah Pakatan yang bakal runtuh?

Siapa yang mulakan krisis Selangor?

Gabungan parti pemerintah baharu mungkin dibentuk lepas PRU

Krisis MB Selangor masa terbaik Putrajaya adakan PRU14? -

PAS paling layak jadi MB

Punca sebenar DAP anggap Khalid Ibrahim pengkhianat

Putrajaya salah strategi isu kenaikan tol Tambak Johor

‘Boss-boss’ Umno jangan terus khayal dengan kepura-puraan

GST: Bukan sekadar penawar tetapi juga racun untuk BN
Semua...
Kritikan

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan

Golongan kopiah putih yang haprak dalam PAS

Pakatan tidak akan ke Putrajaya selagi Hadi presiden PAS

BN sudah rosak, jika nak rosakkan lagi, beri kepada PKR memperbaikinya

Kasihan Khalid diperlakukan sebegitu rupa

Tarikh prosiding kes UMSKAL tidak relevan

Bagaimana Pakatan Rakyat akan menjadi kerajaan alternatif?

Hudud Kelantan talian hayat untuk Umno?

Berhibur berselawat ramai-ramai itu sesat?
Semua...
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily.Net :: View topic - Nombor unik UPU
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Nombor unik UPU

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Pendidikan, IPT & Mahasiswa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
21Halim
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 9936

PostPosted: Fri Jan 18, 2013 6:43 pm    Post subject: Nombor unik UPU Reply with quote

Selepas musim periksa SPM dan STPM, ramai anak-anak kita yang sibuk hendak sambung belajar di universiti - sama ada buat diploma atau buat ijazah pertama.

Sekarang ini, semua kena ada nombor unik UPU untuk isi borang kemasukan.

Hendak dapatkan nombor itu, masing-masing kena bayar, misalnya di BSN, sebanyak RM 10.60.

Cuba kira, berapa ratus ribu pelajar yang bercadang melanjutkan pelajaran. Secara tidak langsung Kementerian Pelajaran Tinggi dapat buat duit secara mudah.

Tidak bolehkah nombor unik tersebut diberi percuma?
Back to top
View user's profile Send private message
panji7hijau
Senior Member
Senior Member


Joined: May 20, 2009
Posts: 1929

PostPosted: Fri Jan 18, 2013 6:49 pm    Post subject: Reply with quote

betul2...kenapa perlu dijual sampai harga yg x munasabah tu... Razz
Back to top
View user's profile Send private message
AmirAfiq
Junior Member
Junior Member


Joined: Dec 26, 2012
Posts: 46

PostPosted: Fri Jan 18, 2013 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

Saje nak susahkan rakyat. Nak dapat PTPTN pon susah skrg, maw ada akaun SSPN. Yang miskin, gaji cukup makan, mcm mana nak menyimpan duit untuk anak2 yang ramai?

Harap2 apabila PR memerintah, pendidikan dijadikan sesuatu yang percuma agar semua rakyat Malaysia educated.
Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9697
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Fri Jan 18, 2013 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

bangsa umno neh...

kalo dibior terus berkuasa...

oksijen pon kita kena bayor...demi melayu kununnye
Back to top
View user's profile Send private message
AmirAfiq
Junior Member
Junior Member


Joined: Dec 26, 2012
Posts: 46

PostPosted: Sat Jan 19, 2013 7:06 am    Post subject: Reply with quote

solokwanmore wrote:
bangsa umno neh...

kalo dibior terus berkuasa...

oksijen pon kita kena bayor...demi melayu kununnye


amboi, smpai oksigen kene bayor?

tapi aku setuju, kalau dibiar memrintah lg, naik kepala sudah UMNO nie, maw bg 60 tahun pemerintahan ke?

Nanti nak jumpa wakil rakyat pon, rakyat kene bayar.

Kalau BN menang, mulalah sesi penggubalan undang2 yang bukan2 untuk back up diorg.
Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9697
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Sat Jan 19, 2013 4:26 pm    Post subject: Reply with quote

AmirAfiq wrote:
solokwanmore wrote:
bangsa umno neh...

kalo dibior terus berkuasa...

oksijen pon kita kena bayor...demi melayu kununnye


amboi, smpai oksigen kene bayor?

tapi aku setuju, kalau dibiar memrintah lg, naik kepala sudah UMNO nie, maw bg 60 tahun pemerintahan ke?

Nanti nak jumpa wakil rakyat pon, rakyat kene bayar.

Kalau BN menang, mulalah sesi penggubalan undang2 yang bukan2 untuk back up diorg.


ingat tak dulu-dulu tahun 70an...gomen bagi bekalan air terawat percuma melalui pemasangan paip tepi jalan..sekarang? syabassssss Very Happy

Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9522
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Sat Jan 19, 2013 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

La ni ... nak borang masuk IPT pun kena bayar ....

Kerajaan yang sama juga sejak dulu hingga la ni ...
Back to top
View user's profile Send private message
waklan
Senior Member
Senior Member


Joined: Jun 13, 2011
Posts: 1166

PostPosted: Sun Jan 20, 2013 2:46 pm    Post subject: Reply with quote

mmg dah terlampau lebih dah Be End ni sampai permohonan nak masuk U pun bikin duit setahu aku zaman aku borang UPU jer kena beli...dah online pun dan lagi spin duit rakyat mmg betul sungguh Rakyat Diutamakan membayar....
Back to top
View user's profile Send private message
21Halim
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 9936

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 11:42 pm    Post subject: Reply with quote

Para guru boleh ambil kesempatan untuk berkempen perjuangan PR untuk memberi pendidikan percuma hingga ke tahap universiti.

Pada hari ini UPU ditadbir bawah Kementerian Penghajian Tinggi... Jika biarkan UMNOBN terus perintah, pada masa akan datang mungkin UPU pun diswastakan....

Jawabnya makin mahallah bayaran untuk dapatkan nombor unik UPU jika mahu mohon masuk ke universiti.
Back to top
View user's profile Send private message
lanung
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 20, 2009
Posts: 6794

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:51 am    Post subject: Reply with quote

ada yg baik dan buruk ttg penswastaan....
tapi aku nampak yg buruk jer.....
xtaulah kenapa..... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Pendidikan, IPT & Mahasiswa All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com