Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar

Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9


program buat duit dengan prepaid

Baik untuk Lelaki atau suami



Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: paspologen
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23184

People Online:
Visitors: 306
Members: 1
Total: 307

Online Now:
01: _MYGB Jomfikir
Minda Lutfi

Apa tarikan istimewa Pemilu Indonesia?

Menanti perarakan petani 1 Mei

Kesukaran saya sebagai OKU beristinjak di musim catuan air ini

Politikus tidak ikhlas perjuang nasib rakyat?

Menanti demo 1 juta umat bantah Mesir dan isu Memali

Bongkar, selongkar isu rakyat di Pekan

Abang besar Pakatan dan teori konspirasi MH370

Langkah Anwar belum terhenti

Dari Muar ke Kuala Ketil: Dekati keresahan nurani akar umbi

Polemik UG, Konsensus dan penoreh menanti kebuluran?
Semua...
Pendapat

Karpal Singh, perginya wira demokrasi

Memulihkan MAS ‘Demi Rakyat Dan Negara’

MIC gagal 50 tahun rangka hala tuju ekonomi kaum India

Media alternatif perlu berani, adil

Umno-BN tak peka derita umat Islam

Dasar condong ke Asia: ‘Hikmah’ di sebalik tragedi

Prihatin MH370, nahas jalan raya bagaimana?

Pilihan raya Indonesia: Pengajaran kepada parti Islam, PAS dan Malaysia

As-Sisi bagai Firaun baru Mesir

Nasib malang institusi pendidikan di Kedah
Semua...
Penulis Tamu

Kesan kematian Karpal kepada landskap politik Malaysia

Jangan ‘main ceduk’ apa saja ke bakul agama

Dari KL ke Beijing berakhir di Lautan Hindi

Mengenang pemergian seorang pemimpin

Kematian Karpal Singh Perlu Disimpati, Bukan Dikeji

Umno guna perisai Islam

Penghormatan buat Karpal Singh

Pakatan Rakyat kehilangan tokoh penyatu

Karpal Singh : Perginya Seorang Tokoh Politik Yang Berprinsip

Hormati jenazah, tunjukkan akhlak Islam
Semua...
Open Artikel

529 dihukum mati: Kudeta Mesir zalimi rakyat

Krisis Ukraine kukuhkan hubungan Rusia-Iran-China

BN dan Umno perlu belajar jadi pembangkang selepas PRK Kajang

Gaya kejahatan politik ‘poyo’

MH370, PRK Kajang dan masa depan Pakatan

Langkah Khalid vs Langkah Kajang

BN perlu bersiap sedia hadapi ‘mahkamah rakyat’ Anwar

BN perlu uji strategi baru hadapi PRK Kajang

PRK Kajang uji keikhlasan pengundi Cina kepada BN

PRK Dun Kajang: Kuat sangatkah MCA?
Semua...
Kritikan

Berhibur berselawat ramai-ramai itu sesat?

BN akui bina masjid kerana projek

Patutnya PAS tunjuk contoh pada SPR

Pakatan, pakar perangkap diri sendiri?

PAS tidak perlu apologetik muzakarah dengan Umno

Anwar tells Selangor MB to explain assemblymen’s “totally inappropriate” salary

PRK Universti Malaysia Pahang paling buruk dalam sejarah!

Jangan lantik Shafie Abdullah Peguam Negara

RM20 juta untuk perunding asing: Apa kerja Majlis Profesor?

Untuk Umno-BN bertahan, PAS mesti dikelirukan dan keluar Pakatan!
Semua...
Detikdaily.Net :: View topic - Jasa UMNGOK benarkan bible Bhs Melayu
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Jasa UMNGOK benarkan bible Bhs Melayu
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Silver_Bullet
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 19, 2009
Posts: 6488

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:34 am    Post subject: Jasa UMNGOK benarkan bible Bhs Melayu Reply with quote





UMNGOK benarkan bible bhs melayu
Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9639
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 8:48 am    Post subject: Reply with quote

ada isu ker? kabinet telah luluskan demi keharmonian 1mesia...kebebasan beragama termaktub dalam perlembagaan 1mesia.
Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9297
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 11:27 am    Post subject: Reply with quote

Isunya ... dah dilaungkan ... negara 1Malaysia ... dan bagi orang Melayu yang kristian tu faham ... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Silver_Bullet
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 19, 2009
Posts: 6488

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:17 pm    Post subject: Reply with quote

solokwanmore wrote:
ada isu ker? kabinet telah luluskan demi keharmonian 1mesia...kebebasan beragama termaktub dalam perlembagaan 1mesia.




PERKASA: Gesa bakar Injil guna kalimah Allah demi 'penyedaran'
11:55AM Jan 22 2013
Presiden NGO pro-Melayu PERKASA Datuk Ibrahim Ali menjelaskan bahawa beliau menyeru supaya membakar Injil berbahasa Melayu dengan kalimah Allah untuk menyedarkan pihak yang didakwanya cuba menyebarkan agama lain kepada umat Islam.
Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9639
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

2 perkara berbeza

1) injil berbahasa melayu
2) penggunaan kalimah ALLAH dalam kitab Injil bahasa melayu

perkara (1) tiada isu sebab gomen 1mesia izinkan
perkara (2) mcm mana pulak?

bincang dalam lingkungan kata putus yg dibuat gomen persekutuan...bukan parti politik
Back to top
View user's profile Send private message
awang
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Nov 01, 2009
Posts: 2715

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 11:54 pm    Post subject: Reply with quote

solokwanmore wrote:
2 perkara berbeza

1) injil berbahasa melayu
2) penggunaan kalimah ALLAH dalam kitab Injil bahasa melayu

perkara (1) tiada isu sebab gomen 1mesia izinkan
perkara (2) mcm mana pulak?

bincang dalam lingkungan kata putus yg dibuat gomen persekutuan...bukan parti politik


najib takleh buat keputusan demi masa depan BN/umno...hanya majlis fatwa kebangsaan ja yg telah tetapkan pendirian..maknanya undang2 belum termaktub...maseh didalam perbicaran(rayuan)...mahkamah sivil bukan mahkamah syariah..
najib dh kena chek-mate ngan anwar...(MT PR )

percaturan politik yg paling merbahaya diabad ini... Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:46 am    Post subject: Reply with quote

semuanya berpunca dari terjemahan bible ke dalam bahasa melayu. Jika bible tak diterjemahkan.. maka mereka akan tulis perkataan 'GOD' atau 'LORD'. Maka bila mereka menterjemahkan ke dalam bahasa melayu maka sudah tentu mereka akan menulis 'ALLAH'.

jadi siapa yg menjadi punca membenarkan bible di terjemah ke dalam bahasa melayu ? dan siapa yg bersalah ?
Back to top
View user's profile Send private message
lanung
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 20, 2009
Posts: 6794

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:57 am    Post subject: Reply with quote

patriot wrote:
semuanya berpunca dari terjemahan bible ke dalam bahasa melayu. Jika bible tak diterjemahkan.. maka mereka akan tulis perkataan 'GOD' atau 'LORD'. Maka bila mereka menterjemahkan ke dalam bahasa melayu maka sudah tentu mereka akan menulis 'ALLAH'.

jadi siapa yg menjadi punca membenarkan bible di terjemah ke dalam bahasa melayu ? dan siapa yg bersalah ?



yesss....aku suka jawapan ni.....
betol3x..... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
awang
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Nov 01, 2009
Posts: 2715

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 3:32 am    Post subject: Reply with quote

hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 10:16 am    Post subject: Reply with quote

awang wrote:
hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad


awang..kalau tak silap aku..perkara yg dibawa atas keputusan/kelulusan kabinet tidak semestinya di usul dan di luluskan di parlimen. Yg di usulkan di parlimen adalah perkara yg hendak dijadikan undang2... betulkan aku kalau aku silap...

jadi... jika ianya belum menjadi undang2..maka mengapa kabinet susah sangat hendak membatalkan kelulusan berkenaan ? takut kalah pilihanraya ? takut terlepas undi dari pengundi kristian terutama sabah/serawak ? mengapa letakkan kesalahan pada orang lain ? (salahkan anwar lah..salahkan haji hadi lah dsbnya...) sedangkan diri sendiri (yg memegang kuasa) berupaya untuk mengubahnya ..?
Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9297
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 11:17 am    Post subject: Reply with quote

Belum lagi kristian sedunia masuk campur ... dan hak asasi manusia ..

Apakah dalam isu ni kena lancar perang salib ..?

Kalau nak lancarkan pun ... kerajaan 1Malaysia yang kena buat arahan .. dan lagi, isu ni sebenarnya, semua umat Islam 1Malaysia kena peka, jangan tak habis2 nak salahkan Hj. Hadi dan Anwar ..

Tak ada kalimah Allah pun sebelum ni, ramai Melayu Islam dah murtad.. Gi jenguk pejabat pendaftaran ..
Back to top
View user's profile Send private message
awang
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Nov 01, 2009
Posts: 2715

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 11:39 am    Post subject: Reply with quote

patriot wrote:
awang wrote:
hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad


awang..kalau tak silap aku..perkara yg dibawa atas keputusan/kelulusan kabinet tidak semestinya di usul dan di luluskan di parlimen. Yg di usulkan di parlimen adalah perkara yg hendak dijadikan undang2... betulkan aku kalau aku silap...

jadi... jika ianya belum menjadi undang2..maka mengapa kabinet susah sangat hendak membatalkan kelulusan berkenaan ? takut kalah pilihanraya ? takut terlepas undi dari pengundi kristian terutama sabah/serawak ? mengapa letakkan kesalahan pada orang lain ? (salahkan anwar lah..salahkan haji hadi lah dsbnya...) sedangkan diri sendiri (yg memegang kuasa) berupaya untuk mengubahnya ..?


betul tu pat...POLITIK...!

aku tk nafikan kesilapan d atas kelemahan ini dibahu najib...aku tk hairan kesilapan sebegini boleh berlaku kerana ...kabinet negara diwakili oleh pelbagai agama dan bukan dari golongan ulama';
walaupun demikian...majlis fatwa kebangsaan memain peranan penting untuk memperbetulkannya...(maseh belum terlewat)..itu ISU BAHASA


INI ISU KALIMAH ALLAH swt
terusterang aku menyalahkan ANWAR kerana...
ANWAR mengambil kesempatan ini untuk lebih mengambilhati gereja dengan membenarkan penggunaan kalimah ALLAH...

kekuatan ANWAR ialah dengan campurtangan HH yg merestui tuntutan tersebut tanpa merujuk pd majlis syura..majlis fatwa dsb...
Kesilapan HH adalah kerana bertindak bersendirian tanpa merujuk kpd majlis syura,,,dsb...
salah HH kerana HH lebih maklum dari najib berkaitan perkara ini...kerana seliau seorang yg bergelar ulama'

kita sebagai ummat islam yg berpegang pd ahlul sunnah wl'jamaah mestilah ada kesepakatan didalam majlis syura ulama didalam menentukan sesuatu maslahah berkaitan hukum agama

wallahhuaklam...

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

awang wrote:
patriot wrote:
awang wrote:
hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad


awang..kalau tak silap aku..perkara yg dibawa atas keputusan/kelulusan kabinet tidak semestinya di usul dan di luluskan di parlimen. Yg di usulkan di parlimen adalah perkara yg hendak dijadikan undang2... betulkan aku kalau aku silap...

jadi... jika ianya belum menjadi undang2..maka mengapa kabinet susah sangat hendak membatalkan kelulusan berkenaan ? takut kalah pilihanraya ? takut terlepas undi dari pengundi kristian terutama sabah/serawak ? mengapa letakkan kesalahan pada orang lain ? (salahkan anwar lah..salahkan haji hadi lah dsbnya...) sedangkan diri sendiri (yg memegang kuasa) berupaya untuk mengubahnya ..?


betul tu pat...POLITIK...!

aku tk nafikan kesilapan d atas kelemahan ini dibahu najib...aku tk hairan kesilapan sebegini boleh berlaku kerana ...kabinet negara diwakili oleh pelbagai agama dan bukan dari golongan ulama';
walaupun demikian...majlis fatwa kebangsaan memain peranan penting untuk memperbetulkannya...(maseh belum terlewat)..itu ISU BAHASA


INI ISU KALIMAH ALLAH swt
terusterang aku menyalahkan ANWAR kerana...
ANWAR mengambil kesempatan ini untuk lebih mengambilhati gereja dengan membenarkan penggunaan kalimah ALLAH...

kekuatan ANWAR ialah dengan campurtangan HH yg merestui tuntutan tersebut tanpa merujuk pd majlis syura..majlis fatwa dsb...
Kesilapan HH adalah kerana bertindak bersendirian tanpa merujuk kpd majlis syura,,,dsb...
salah HH kerana HH lebih maklum dari najib berkaitan perkara ini...kerana seliau seorang yg bergelar ulama'

kita sebagai ummat islam yg berpegang pd ahlul sunnah wl'jamaah mestilah ada kesepakatan didalam majlis syura ulama didalam menentukan sesuatu maslahah berkaitan hukum agama

wallahhuaklam...

Wink


dah kau sendiri pun sebut 'POLITIK'... Laughing

jadi nampak gaya najib kena check mate dgn anwar... dan politikus anwar lebih genius dari najib.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
awang
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Nov 01, 2009
Posts: 2715

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

patriot wrote:
awang wrote:
patriot wrote:
awang wrote:
hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad


awang..kalau tak silap aku..perkara yg dibawa atas keputusan/kelulusan kabinet tidak semestinya di usul dan di luluskan di parlimen. Yg di usulkan di parlimen adalah perkara yg hendak dijadikan undang2... betulkan aku kalau aku silap...

jadi... jika ianya belum menjadi undang2..maka mengapa kabinet susah sangat hendak membatalkan kelulusan berkenaan ? takut kalah pilihanraya ? takut terlepas undi dari pengundi kristian terutama sabah/serawak ? mengapa letakkan kesalahan pada orang lain ? (salahkan anwar lah..salahkan haji hadi lah dsbnya...) sedangkan diri sendiri (yg memegang kuasa) berupaya untuk mengubahnya ..?


betul tu pat...POLITIK...!

aku tk nafikan kesilapan d atas kelemahan ini dibahu najib...aku tk hairan kesilapan sebegini boleh berlaku kerana ...kabinet negara diwakili oleh pelbagai agama dan bukan dari golongan ulama';
walaupun demikian...majlis fatwa kebangsaan memain peranan penting untuk memperbetulkannya...(maseh belum terlewat)..itu ISU BAHASA


INI ISU KALIMAH ALLAH swt
terusterang aku menyalahkan ANWAR kerana...
ANWAR mengambil kesempatan ini untuk lebih mengambilhati gereja dengan membenarkan penggunaan kalimah ALLAH...

kekuatan ANWAR ialah dengan campurtangan HH yg merestui tuntutan tersebut tanpa merujuk pd majlis syura..majlis fatwa dsb...
Kesilapan HH adalah kerana bertindak bersendirian tanpa merujuk kpd majlis syura,,,dsb...
salah HH kerana HH lebih maklum dari najib berkaitan perkara ini...kerana seliau seorang yg bergelar ulama'

kita sebagai ummat islam yg berpegang pd ahlul sunnah wl'jamaah mestilah ada kesepakatan didalam majlis syura ulama didalam menentukan sesuatu maslahah berkaitan hukum agama

wallahhuaklam...

Wink


dah kau sendiri pun sebut 'POLITIK'... Laughing

jadi nampak gaya najib kena check mate dgn anwar... dan politikus anwar lebih genius dari najib.. Wink



hahaha...memang tepat sekali....najib dh kena check-mate ngan anwar...

genius-genius gak bro...nih dh syubahat ngan musuh islam memfitnah tuhan kita apa cer....takkan nak menang ngan cara macam gini...ulama' dah kata ini kerja syirik...majlis syura PAS pun dh sepakat...tkkan kita nak redah jugak...siapalah kita kalau tk patuh ngan jumhur ulama'...

p-s..selagi anwar tk tarik balek sokongan...kita WAJIB tentang



Wink Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

awang wrote:
patriot wrote:
awang wrote:
patriot wrote:
awang wrote:
hemmm.....pendapat ikut kacamata aku yg tak sekolah tinggi nih...bak kata ustaz kazim....

yang menterjemahkan bible kebahasa melayu adalah pihak gereja....
yg membenarkan adalah kabinet...
yg dimaksudkan dngan kabinet adalah...perkara ini diputuskan setelah ianya diusulkan d parlimen...

siapa yg mengusulkan...?

tentulah menteri(MP)yg beragama kristian....

walaupun begitu...perkara tersebut masih belum diwartakan lagi kerana majlis fatwa kebangsaan masih membuat rayuan dimahkamah tinggi bagi membatalkan usul tersebut

siapa majlis fatwa kebangsaan...?
majlis fatwa kebangsaan terdiri dari para mufti bagi setiap negeri...
jumhur ulama' pula terdiri dari ilmuan islam termasuk mufti2 yg berkelayakkan dan diperkenankan oleh raja2 melayu..

dlm bab nih semua orang bertanggungjawab...termasuklah MP pakatan rakyat...kenapa pd perbahasan usul nih diaorang tak tentang...boleh buat demo apa...?

dlm bab bible bahasa melayu pun majlis fatwa dah tentang....bezanya majlis fatwa takleh kuatkuasakan undang2...sebab meluluskan rang undang2 itu termasuk kuasa parlimen...pasai apa MP2 PR kunci mulut...
takde tentangan lansung...apa guna jadi MP kalau macam tunggul..... atau ambik kesempatan ke...?

itu baru bab bible berbahasa melayu....belum lagi kalimah ALLAH...
takde sorangpun yg bersetuju melainkan anwar ngan kuncu2 nya...
tk dengar ke majlis syura...majlis fatwa dan beberapa orang lagi tokoh ilmuan/ulama' yg menegaskan...sesiapa yg bersetuju dengan penggunaan kalimah ini didalam bible boleh mendatangkan SYIRIK...nauzubillah...

baiklah...kalau ada yg mengatakan umno buka pintu kerana membenarkan bible berbahasa melayu....
tapi ianya masih boleh berhujjah lagi sbab belum jatuh hukum...

sebaliknya...

dlm bab bersetuju penggunaan kalimah allah ianya telahpun difatwakan sebagi syirik(menduakan)...nauzubillah..
siapa dia...umnokah @ anwar...?

aku cakap nih bukan kerana aku sokong najib...tapi aku taknak ikut manusia yg sesat... Evil or Very Mad


awang..kalau tak silap aku..perkara yg dibawa atas keputusan/kelulusan kabinet tidak semestinya di usul dan di luluskan di parlimen. Yg di usulkan di parlimen adalah perkara yg hendak dijadikan undang2... betulkan aku kalau aku silap...

jadi... jika ianya belum menjadi undang2..maka mengapa kabinet susah sangat hendak membatalkan kelulusan berkenaan ? takut kalah pilihanraya ? takut terlepas undi dari pengundi kristian terutama sabah/serawak ? mengapa letakkan kesalahan pada orang lain ? (salahkan anwar lah..salahkan haji hadi lah dsbnya...) sedangkan diri sendiri (yg memegang kuasa) berupaya untuk mengubahnya ..?


betul tu pat...POLITIK...!

aku tk nafikan kesilapan d atas kelemahan ini dibahu najib...aku tk hairan kesilapan sebegini boleh berlaku kerana ...kabinet negara diwakili oleh pelbagai agama dan bukan dari golongan ulama';
walaupun demikian...majlis fatwa kebangsaan memain peranan penting untuk memperbetulkannya...(maseh belum terlewat)..itu ISU BAHASA


INI ISU KALIMAH ALLAH swt
terusterang aku menyalahkan ANWAR kerana...
ANWAR mengambil kesempatan ini untuk lebih mengambilhati gereja dengan membenarkan penggunaan kalimah ALLAH...

kekuatan ANWAR ialah dengan campurtangan HH yg merestui tuntutan tersebut tanpa merujuk pd majlis syura..majlis fatwa dsb...
Kesilapan HH adalah kerana bertindak bersendirian tanpa merujuk kpd majlis syura,,,dsb...
salah HH kerana HH lebih maklum dari najib berkaitan perkara ini...kerana seliau seorang yg bergelar ulama'

kita sebagai ummat islam yg berpegang pd ahlul sunnah wl'jamaah mestilah ada kesepakatan didalam majlis syura ulama didalam menentukan sesuatu maslahah berkaitan hukum agama

wallahhuaklam...

Wink


dah kau sendiri pun sebut 'POLITIK'... Laughing

jadi nampak gaya najib kena check mate dgn anwar... dan politikus anwar lebih genius dari najib.. Wink



hahaha...memang tepat sekali....najib dh kena check-mate ngan anwar...

genius-genius gak bro...nih dh syubahat ngan musuh islam memfitnah tuhan kita apa cer....takkan nak menang ngan cara macam gini...ulama' dah kata ini kerja syirik...majlis syura PAS pun dh sepakat...tkkan kita nak redah jugak...siapalah kita kalau tk patuh ngan jumhur ulama'...

Wink


anwar cuma cakap (dah kau sendiri cakap benda tu politik).. sedangkan najib terlebih dahulu yg memberi kebenaran (untuk terjemahan) ..

anwar tak empunya kuasa untuk berbuat sesuatu...sedangkan najib empunya kuasa untuk mengubah... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com