Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar

Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9


program buat duit dengan prepaid

Baik untuk Lelaki atau suami



Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: paspologen
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23184

People Online:
Visitors: 121
Members: 0
Total: 121
Minda Lutfi

Apa tarikan istimewa Pemilu Indonesia?

Menanti perarakan petani 1 Mei

Kesukaran saya sebagai OKU beristinjak di musim catuan air ini

Politikus tidak ikhlas perjuang nasib rakyat?

Menanti demo 1 juta umat bantah Mesir dan isu Memali

Bongkar, selongkar isu rakyat di Pekan

Abang besar Pakatan dan teori konspirasi MH370

Langkah Anwar belum terhenti

Dari Muar ke Kuala Ketil: Dekati keresahan nurani akar umbi

Polemik UG, Konsensus dan penoreh menanti kebuluran?
Semua...
Pendapat

Belum rakyat bayar GST, menteri BN pula membazir sakan

Karpal dan sikap sebenarnya berkenaan hudud

Mengapa hanya Kelantan dipaksa tunjuk kesungguhan?

Rakyat tolak media utama, BN nak guna macai

Khalid berkempen dalam ‘serangan’ di DUN

Rebut Jawatan , Jangan Untungkan Musuh

Bas kita makin tidak selamat

Karpal Singh, perginya wira demokrasi

Memulihkan MAS ‘Demi Rakyat Dan Negara’

MIC gagal 50 tahun rangka hala tuju ekonomi kaum India
Semua...
Penulis Tamu

Hudud dan demokrasi Malaysia

Daim Sebenarnya Hanya Anti Najib...

Karpal Singh, pemimpin lagenda Malaysian Malaysia!

Mengapa begitu cepat sijil kematian penumpang MH370 mahu dikeluarkan?

Daim tidak perlu takut untuk disiasat semula

Ukraine: Krisis terbesar Amerika-Rusia abad ini

Persepsi lawan realiti dalam era internet

Ubahlah Strategi Kempen GST

21 NGO Cina bukan saja jahil, tetapi jahat

Politik bersih pemangkin kejayaan
Semua...
Open Artikel

Perjuangan mendiang Karpal Singh vs perjuangan Umno dan BN

529 dihukum mati: Kudeta Mesir zalimi rakyat

Krisis Ukraine kukuhkan hubungan Rusia-Iran-China

BN dan Umno perlu belajar jadi pembangkang selepas PRK Kajang

Gaya kejahatan politik ‘poyo’

MH370, PRK Kajang dan masa depan Pakatan

Langkah Khalid vs Langkah Kajang

BN perlu bersiap sedia hadapi ‘mahkamah rakyat’ Anwar

BN perlu uji strategi baru hadapi PRK Kajang

PRK Kajang uji keikhlasan pengundi Cina kepada BN
Semua...
Kritikan

Berhibur berselawat ramai-ramai itu sesat?

BN akui bina masjid kerana projek

Patutnya PAS tunjuk contoh pada SPR

Pakatan, pakar perangkap diri sendiri?

PAS tidak perlu apologetik muzakarah dengan Umno

Anwar tells Selangor MB to explain assemblymen’s “totally inappropriate” salary

PRK Universti Malaysia Pahang paling buruk dalam sejarah!

Jangan lantik Shafie Abdullah Peguam Negara

RM20 juta untuk perunding asing: Apa kerja Majlis Profesor?

Untuk Umno-BN bertahan, PAS mesti dikelirukan dan keluar Pakatan!
Semua...
Detikdaily.Net :: View topic - Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3370

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 11:58 am    Post subject: Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN Reply with quote

Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN
11:37AM Jan 24 2013

Seorang pemimpin Umno Johor berkata sebahagian besar cawangan parti di Pasir Gudang menutup bilik gerakan kerana kecewa dengan tindakan menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman yang masih belum memberi hak milik tanah kepada penduduk setinggan.

Laporan Sinar Harian Online yang memetik kenyataan pegerusi tetap Umno bahagian tersebut, Abu Bakar Alibi menyebut lima bilik gerakan ditutup dan empat lagi dijangka mengambil tindakan sama menjelang pilihan raya.

Abu Bakar dalamn laporan itu juga berkata Umno cawangan berkenaan juga tidak akan menjalankan aktiviti untuk menghadapi pilihan raya dan tidak akan bertanggungjawab sekiranya tindakan pengundi menjejaskan BN.

“Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN pada PRU13 nanti, kami selaku Ketua Umno Cawangan tidak akan bertanggungjawab.

“Sekarang sudah lima bilik gerakan ditutup, kami difahamkan empat lagi bilik gerakan di kampung setinggan akan menyusul tanpa sebarang persiapan berdepan PRU13,” katanya seperti dipetik dalam laporan itu.

Laporan berkenaan juga memetik kenyataan daripada tiga ketua Umno cawangan di kawasan tersebut - Yacob Sahadan (Kampung Senibong), Mohd Saleh Arsad (Kampung Plentong Baru) dan Nordin Kasri (Kampung Seri Makmur).

Yacob berkata menteri besar berjanji untuk memberi hak milik tanah itu sejak 13 tahun lalu.

Pemimpin berkenaan juga antara lainnya bimbang isu tersebut akan menjejaskan sokongan orang Melayu di negeri yang didakwa sebagai kubu kuat Umno itu.

Alahai UMNO....Janji Ditepati. Ini baru dikatakan kecerdikan UMNO dalam berpolitik bila PRU makin hampir. Syabas dan tahniah kepada 5 Ketua Cawangan tersebut. Harap UMNO Bahagian tukar aje Ketua Cawangan tu...he....he....he... Ahmad Maslan tentu senyum sumbing baca berita ni.....
Back to top
View user's profile Send private message
Kingkent
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 20, 2009
Posts: 5511

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 12:07 pm    Post subject: Reply with quote

Memberi sokongan kepada UMNO kerana harta...!!!

Itulah mentaliti orang melayu Johor....
Mentaliti beginilah juga belaku kepada orang FELDA...

Wahai orang melayu Johor....

Ramai orang melayu lain yang tidak jadi warga FELDA, yang ukan makan gaji dengan kerajan atau swasta, yang tidak menerima apa2 imbuhan dalam bentuk tanah, wang atau bantuan2 lain tetapi mereka dapat hidup dengan selesa...

Rumah yang mereka bina satu sen pun tidak mendapat bantuan kerajaan bukan macam Raja2 yang terpaksa rapat dengan UMNO kerana hendakkan istana percuma, tanah percuma mahu pun hutan percua...
Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9640
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 1:00 pm    Post subject: Reply with quote

sabar yeaa...

printer pejabat tanah pasir gudang sedang mencetak geran tanah anda...
Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9310
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

Nak test market je tu .... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
taf4
Moderator
Moderator


Joined: Jan 22, 2010
Posts: 10142
Location: tebu ereng, jombang, suroboyo, jawa timur

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 7:03 pm    Post subject: Re: Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN Reply with quote

viruscom wrote:
Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN
11:37AM Jan 24 2013

Seorang pemimpin Umno Johor berkata sebahagian besar cawangan parti di Pasir Gudang menutup bilik gerakan kerana kecewa dengan tindakan menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman yang masih belum memberi hak milik tanah kepada penduduk setinggan.

Laporan Sinar Harian Online yang memetik kenyataan pegerusi tetap Umno bahagian tersebut, Abu Bakar Alibi menyebut lima bilik gerakan ditutup dan empat lagi dijangka mengambil tindakan sama menjelang pilihan raya.

Abu Bakar dalamn laporan itu juga berkata Umno cawangan berkenaan juga tidak akan menjalankan aktiviti untuk menghadapi pilihan raya dan tidak akan bertanggungjawab sekiranya tindakan pengundi menjejaskan BN.

“Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN pada PRU13 nanti, kami selaku Ketua Umno Cawangan tidak akan bertanggungjawab.

“Sekarang sudah lima bilik gerakan ditutup, kami difahamkan empat lagi bilik gerakan di kampung setinggan akan menyusul tanpa sebarang persiapan berdepan PRU13,” katanya seperti dipetik dalam laporan itu.

Laporan berkenaan juga memetik kenyataan daripada tiga ketua Umno cawangan di kawasan tersebut - Yacob Sahadan (Kampung Senibong), Mohd Saleh Arsad (Kampung Plentong Baru) dan Nordin Kasri (Kampung Seri Makmur).

Yacob berkata menteri besar berjanji untuk memberi hak milik tanah itu sejak 13 tahun lalu.

Pemimpin berkenaan juga antara lainnya bimbang isu tersebut akan menjejaskan sokongan orang Melayu di negeri yang didakwa sebagai kubu kuat Umno itu.

Alahai UMNO....Janji Ditepati. Ini baru dikatakan kecerdikan UMNO dalam berpolitik bila PRU makin hampir. Syabas dan tahniah kepada 5 Ketua Cawangan tersebut. Harap UMNO Bahagian tukar aje Ketua Cawangan tu...he....he....he... Ahmad Maslan tentu senyum sumbing baca berita ni.....


JANJI DITEPATI. Itulah slogan UMNO BN.
Kawasan Pasir Gudang bertambah GELAP untuk UMNO BN.
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3370

PostPosted: Thu Jan 24, 2013 11:26 pm    Post subject: Re: Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN Reply with quote

taf4 wrote:
viruscom wrote:
Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN
11:37AM Jan 24 2013

Seorang pemimpin Umno Johor berkata sebahagian besar cawangan parti di Pasir Gudang menutup bilik gerakan kerana kecewa dengan tindakan menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman yang masih belum memberi hak milik tanah kepada penduduk setinggan.

Laporan Sinar Harian Online yang memetik kenyataan pegerusi tetap Umno bahagian tersebut, Abu Bakar Alibi menyebut lima bilik gerakan ditutup dan empat lagi dijangka mengambil tindakan sama menjelang pilihan raya.

Abu Bakar dalamn laporan itu juga berkata Umno cawangan berkenaan juga tidak akan menjalankan aktiviti untuk menghadapi pilihan raya dan tidak akan bertanggungjawab sekiranya tindakan pengundi menjejaskan BN.

“Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN pada PRU13 nanti, kami selaku Ketua Umno Cawangan tidak akan bertanggungjawab.

“Sekarang sudah lima bilik gerakan ditutup, kami difahamkan empat lagi bilik gerakan di kampung setinggan akan menyusul tanpa sebarang persiapan berdepan PRU13,” katanya seperti dipetik dalam laporan itu.

Laporan berkenaan juga memetik kenyataan daripada tiga ketua Umno cawangan di kawasan tersebut - Yacob Sahadan (Kampung Senibong), Mohd Saleh Arsad (Kampung Plentong Baru) dan Nordin Kasri (Kampung Seri Makmur).

Yacob berkata menteri besar berjanji untuk memberi hak milik tanah itu sejak 13 tahun lalu.

Pemimpin berkenaan juga antara lainnya bimbang isu tersebut akan menjejaskan sokongan orang Melayu di negeri yang didakwa sebagai kubu kuat Umno itu.

Alahai UMNO....Janji Ditepati. Ini baru dikatakan kecerdikan UMNO dalam berpolitik bila PRU makin hampir. Syabas dan tahniah kepada 5 Ketua Cawangan tersebut. Harap UMNO Bahagian tukar aje Ketua Cawangan tu...he....he....he... Ahmad Maslan tentu senyum sumbing baca berita ni.....


JANJI DITEPATI. Itulah slogan UMNO BN.
Kawasan Pasir Gudang bertambah GELAP untuk UMNO BN.


Mat Maslan kata akan amik tindakan terhadap ahli UMNO yang sabotaj....lagi la marah puak tu....umpama retak lepas tu terbelah le....
Back to top
View user's profile Send private message
annahwiy
Junior Member
Junior Member


Joined: Jan 23, 2013
Posts: 1

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 11:03 pm    Post subject: Re: Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN Reply with quote

viruscom wrote:
Umno cawangan tutup bilik gerakan kerana janji BN
11:37AM Jan 24 2013

Seorang pemimpin Umno Johor berkata sebahagian besar cawangan parti di Pasir Gudang menutup bilik gerakan kerana kecewa dengan tindakan menteri besar Datuk Abdul Ghani Othman yang masih belum memberi hak milik tanah kepada penduduk setinggan.

Laporan Sinar Harian Online yang memetik kenyataan pegerusi tetap Umno bahagian tersebut, Abu Bakar Alibi menyebut lima bilik gerakan ditutup dan empat lagi dijangka mengambil tindakan sama menjelang pilihan raya.

Abu Bakar dalamn laporan itu juga berkata Umno cawangan berkenaan juga tidak akan menjalankan aktiviti untuk menghadapi pilihan raya dan tidak akan bertanggungjawab sekiranya tindakan pengundi menjejaskan BN.

“Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN pada PRU13 nanti, kami selaku Ketua Umno Cawangan tidak akan bertanggungjawab.

“Sekarang sudah lima bilik gerakan ditutup, kami difahamkan empat lagi bilik gerakan di kampung setinggan akan menyusul tanpa sebarang persiapan berdepan PRU13,” katanya seperti dipetik dalam laporan itu.

Laporan berkenaan juga memetik kenyataan daripada tiga ketua Umno cawangan di kawasan tersebut - Yacob Sahadan (Kampung Senibong), Mohd Saleh Arsad (Kampung Plentong Baru) dan Nordin Kasri (Kampung Seri Makmur).

Yacob berkata menteri besar berjanji untuk memberi hak milik tanah itu sejak 13 tahun lalu.

Pemimpin berkenaan juga antara lainnya bimbang isu tersebut akan menjejaskan sokongan orang Melayu di negeri yang didakwa sebagai kubu kuat Umno itu.

Alahai UMNO....Janji Ditepati. Ini baru dikatakan kecerdikan UMNO dalam berpolitik bila PRU makin hampir. Syabas dan tahniah kepada 5 Ketua Cawangan tersebut. Harap UMNO Bahagian tukar aje Ketua Cawangan tu...he....he....he... Ahmad Maslan tentu senyum sumbing baca berita ni.....


lakonan terbaru umno
Back to top
View user's profile Send private message
gobledegook
Moderator
Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 8558
Location: andaikata aku online, maka di depan notebook ler

PostPosted: Sat Jan 26, 2013 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

dummy je ni Laughing jgn dlu suka hati. kena kuatkan lagi gerak kerja jentera Cool
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3370

PostPosted: Sat Jan 26, 2013 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

Cadangan kepada semua Cawangan Umno di seluruh negara supaya meniru apa yang 9 Cawangan Umno di Pasir Gudang buat iaitu menggugut untuk menutup operasi cawangan pilihanraya ke 13 ini jika sekiranya permohonan mereka tidak dipenuhi. Biar lemas dan terlompat-lompat pemimpin negeri dan bahagian merayu-rayu atau mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang sabotaj. He...he...he...go....go....go....
Back to top
View user's profile Send private message
grymlock
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Feb 15, 2009
Posts: 5988

PostPosted: Sat Jan 26, 2013 6:28 pm    Post subject: Reply with quote

Kg Setinggan tu.... yang ramai duduk situ siapa? Indonesia? atau orang asli? Atau orang Melayu Johor sendiri ? Dah ada Kad Pengenalan tak semuanya?
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
taf4
Moderator
Moderator


Joined: Jan 22, 2010
Posts: 10142
Location: tebu ereng, jombang, suroboyo, jawa timur

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 6:53 pm    Post subject: Reply with quote

grymlock wrote:
Kg Setinggan tu.... yang ramai duduk situ siapa? Indonesia? atau orang asli? Atau orang Melayu Johor sendiri ? Dah ada Kad Pengenalan tak semuanya?
Orang Melayu dari serata negeri yang berkerja di Pasir Gudang.
Mereka sudah puluhan tahun mendiami tanah setinggan ini. Khabarnya tanah tersebut telah di serahkan kepada Teberau Teguh yang mana ianya di punyai oleh pemimpin2 UMNO Johor.

Masa inilah penyokong umno mengambil kesempatan dengan menagih janji MB 12 tahun lalu disamping kekuatan PR di sana......... janji ditepati.
Back to top
View user's profile Send private message
21Halim
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 9570

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 10:50 pm    Post subject: Reply with quote

Tutup Bilik Gerakan di kampung tetapi pergi bekerja di Bilik Gerakan di bandar Pasir Gudang pula...
Back to top
View user's profile Send private message
gobledegook
Moderator
Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 8558
Location: andaikata aku online, maka di depan notebook ler

PostPosted: Mon Jan 28, 2013 9:14 am    Post subject: Reply with quote

pada aku ni tetap dummy. PR kena kerja kuat lagi kasi penerangan demi penerangan. kasi orang2 sana betul2 paham Cool

sebab teringat kes yang bising2 dlam utube dlu tu di perak siap ada yb nizar lagi sebab tak dapat tanah ke pasir ke apa? alih2 masuk tv kata lain pulak Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com