Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar

Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9


program buat duit dengan prepaid

Baik untuk Lelaki atau suami



Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: paspologen
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23184

People Online:
Visitors: 114
Members: 1
Total: 115

Online Now:
01: _MYGB Jomfikir
Minda Lutfi

Apa tarikan istimewa Pemilu Indonesia?

Menanti perarakan petani 1 Mei

Kesukaran saya sebagai OKU beristinjak di musim catuan air ini

Politikus tidak ikhlas perjuang nasib rakyat?

Menanti demo 1 juta umat bantah Mesir dan isu Memali

Bongkar, selongkar isu rakyat di Pekan

Abang besar Pakatan dan teori konspirasi MH370

Langkah Anwar belum terhenti

Dari Muar ke Kuala Ketil: Dekati keresahan nurani akar umbi

Polemik UG, Konsensus dan penoreh menanti kebuluran?
Semua...
Pendapat

Memulihkan MAS ‘Demi Rakyat Dan Negara’

MIC gagal 50 tahun rangka hala tuju ekonomi kaum India

Media alternatif perlu berani, adil

Umno-BN tak peka derita umat Islam

Dasar condong ke Asia: ‘Hikmah’ di sebalik tragedi

Prihatin MH370, nahas jalan raya bagaimana?

Pilihan raya Indonesia: Pengajaran kepada parti Islam, PAS dan Malaysia

As-Sisi bagai Firaun baru Mesir

Nasib malang institusi pendidikan di Kedah

Posisi Malaysia di persada dunia?
Semua...
Penulis Tamu

Hormati nilai demokrasi di Kelantan

Daripada Menteri Amaran Menjadi Menteri Penafian

Timbalan Presiden, pilih berdasarkan perjuangan, bukan ringgit

Reformasikan indeks kemiskinan

Tokoh muda bakal presiden Indonesia

Perbahasan Berhubung GST

Tahap pengetahuan Islam, bukan Islam masih lemah

Bermewah Macam Rosmah, Siapa Sabotaj Muhyiddin?

Azmin, Khalid dan Saifuddin merebut apa?

Musa telah beritahu saya...
Semua...
Open Artikel

529 dihukum mati: Kudeta Mesir zalimi rakyat

Krisis Ukraine kukuhkan hubungan Rusia-Iran-China

BN dan Umno perlu belajar jadi pembangkang selepas PRK Kajang

Gaya kejahatan politik ‘poyo’

MH370, PRK Kajang dan masa depan Pakatan

Langkah Khalid vs Langkah Kajang

BN perlu bersiap sedia hadapi ‘mahkamah rakyat’ Anwar

BN perlu uji strategi baru hadapi PRK Kajang

PRK Kajang uji keikhlasan pengundi Cina kepada BN

PRK Dun Kajang: Kuat sangatkah MCA?
Semua...
Kritikan

Berhibur berselawat ramai-ramai itu sesat?

BN akui bina masjid kerana projek

Patutnya PAS tunjuk contoh pada SPR

Pakatan, pakar perangkap diri sendiri?

PAS tidak perlu apologetik muzakarah dengan Umno

Anwar tells Selangor MB to explain assemblymen’s “totally inappropriate” salary

PRK Universti Malaysia Pahang paling buruk dalam sejarah!

Jangan lantik Shafie Abdullah Peguam Negara

RM20 juta untuk perunding asing: Apa kerja Majlis Profesor?

Untuk Umno-BN bertahan, PAS mesti dikelirukan dan keluar Pakatan!
Semua...
Detikdaily.Net :: View topic - AWAS!Minyak Pelincir kereta tiruan di luar Sana!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

AWAS!Minyak Pelincir kereta tiruan di luar Sana!

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Pertanyaan, Pengumuman, Maklumat & Permasalahan
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ainnas85
Junior Member
Junior Member


Joined: Sep 06, 2012
Posts: 9

PostPosted: Fri Jan 25, 2013 4:43 am    Post subject: AWAS!Minyak Pelincir kereta tiruan di luar Sana! Reply with quote

KHIDMAT MASYARAKAT..
..Jangan perjudikan kenderaan yang mahal anda beli!!..Gunakan minyak yg original sahaja.dari pengedar bertauliah..

Back to top
View user's profile Send private message
solokwanmore
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 17, 2009
Posts: 9638
Location: Kg Solok Wan Moh

PostPosted: Sat Jan 26, 2013 3:47 am    Post subject: Reply with quote

camne nak bezakan antara ori dgn tiruan?
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Sat Jan 26, 2013 8:43 am    Post subject: Reply with quote

solokwanmore wrote:
camne nak bezakan antara ori dgn tiruan?


jawapan tipikal oleh pihak mereka...

Hantar kenderaan anda ke pusat servis yang sah untuk mendapatkan barang-barang yang asli... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3369

PostPosted: Mon Jan 28, 2013 2:06 pm    Post subject: Reply with quote

patriot wrote:
solokwanmore wrote:
camne nak bezakan antara ori dgn tiruan?


jawapan tipikal oleh pihak mereka...

Hantar kenderaan anda ke pusat servis yang sah untuk mendapatkan barang-barang yang asli... Very Happy


Pusat servis tersebut pun boleh terdedah kepada pembelian minyak berjenama yang tiruan. So cam mana?
Back to top
View user's profile Send private message
ainnas85
Junior Member
Junior Member


Joined: Sep 06, 2012
Posts: 9

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

SOALAN 1 - KENAPA ORG CIPTA MINYAK HITAM???

- KENAPA TERCIPTANYA MINYAK HITAM???

JAWAPAN - GESERAN !!!

SOALAN 2 - KENAPA ENJIN KITA JEM..???
- EINJIN KITA JEM SEBAB APA??

JAWAPAN - GESERAN !!!

boleh layari untuk lebih detail alat untuk kesan minyak hitam

http://nasjtx.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
21Halim
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 9533

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 7:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ada sahaja jalan menipu orang ramai.
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8306
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 8:48 pm    Post subject: Reply with quote

aku ada sembang pasal minyak castrol magnetec lebih murah di Tesco banding kedai servis..

kawan aku kata..." kawan aku kerja kedai sparepart..3 botol dari 1 dozen minyak pelincir aje yang ori..yg lain tiruan..."

aku nak percaya pun salah..tak percaya pun salah..

.." kada stesyen minyak aje yg ori..sebab tu harganya mahal.." tambahnya lagi..

sekali lagi aku rasa nak percaya pun salah..tak percaya pun salah..

ada ke nilai barang menurut harga? hehehe Laughing

aku takut ada kes orang jual benda baru..habis dia perlekeh benda yang ada....mcm kawan bini aku jual produk amway...hehehe Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 10:03 am    Post subject: Reply with quote

aku masih tak faham minyak 'ori' tu macam mana ?

adakah minyak itu dibuat dari bahan2 tiruan seperti minyak dah pakai ditapis semula atau dari minyak kelapa sawit atau adakah 'jenama' sahaja yg tidak ori tapi minyak pelincirnya tetap dibuat dari bahan yg ori ?

tapi di sudut hati aku... minyak tu tetap di buat sebagaimana formula asal untuk dijadikan minyak pelincir...tetapi jenama sahaja yg tiruan... maknanya minyak itu tetap boleh di gunakan untuk enjin.. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8306
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

patriot wrote:
aku masih tak faham minyak 'ori' tu macam mana ?

adakah minyak itu dibuat dari bahan2 tiruan seperti minyak dah pakai ditapis semula atau dari minyak kelapa sawit atau adakah 'jenama' sahaja yg tidak ori tapi minyak pelincirnya tetap dibuat dari bahan yg ori ?

tapi di sudut hati aku... minyak tu tetap di buat sebagaimana formula asal untuk dijadikan minyak pelincir...tetapi jenama sahaja yg tiruan... maknanya minyak itu tetap boleh di gunakan untuk enjin.. Rolling Eyes


mungkin jugak minyak kurang qualiti dikatakan minyak gred tinggi..dibotolkan/dibungkus kedalam botol/bekas dari jenama terkenal tujuan menipu..

tapi seperti cerita kawan aku...aku musykil..siapa pulak yang bungkuskan dalam kartun 1 dozen dan campurkan 2 3 botol minyak "tipu"...?

hehe Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
patriot
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 25763
Location: BERUS LEEdi ntuk tonyoh mulut macai..

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

chingkoq wrote:
patriot wrote:
aku masih tak faham minyak 'ori' tu macam mana ?

adakah minyak itu dibuat dari bahan2 tiruan seperti minyak dah pakai ditapis semula atau dari minyak kelapa sawit atau adakah 'jenama' sahaja yg tidak ori tapi minyak pelincirnya tetap dibuat dari bahan yg ori ?

tapi di sudut hati aku... minyak tu tetap di buat sebagaimana formula asal untuk dijadikan minyak pelincir...tetapi jenama sahaja yg tiruan... maknanya minyak itu tetap boleh di gunakan untuk enjin.. Rolling Eyes


mungkin jugak minyak kurang qualiti dikatakan minyak gred tinggi..dibotolkan/dibungkus kedalam botol/bekas dari jenama terkenal tujuan menipu..

tapi seperti cerita kawan aku...aku musykil..siapa pulak yang bungkuskan dalam kartun 1 dozen dan campurkan 2 3 botol minyak "tipu"...?

hehe Laughing


maknanya...pembekal minyak ori pun menipu... so..nak percaya kat sape lagi ? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
lanung
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 20, 2009
Posts: 6794

PostPosted: Fri Feb 01, 2013 7:48 am    Post subject: Reply with quote

kalau beli yg mahal.....tup...tup...tiruan....
apa kes......huh susah ni....
ni baik punyer klon ni.... Shocked Shocked Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
21Halim
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 9533

PostPosted: Sat Feb 02, 2013 1:37 pm    Post subject: Reply with quote

Hati tidaklah sakit sangat jika beli barang murah tetapi tiruan.

Masalahnya ialah bayar mahal-mahal tetapi dapat tiruan punya, macam mana?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Pertanyaan, Pengumuman, Maklumat & Permasalahan All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com