Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar
Rahsia Suami Gagah Isteri Sayang



Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Downloads
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· Members List
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Cantas senarai panjang kuasa PM, MB

Menteri KDN, Zahid Hamidi, tolonglah rasional sikit

Selepas kabinet baru, laluan kerjasama Pas-Umno lebih mudah

Tiga dialog santai pagi Rabu

Adakah saya masih bermimpi...

Miminimumkan rasuah, Miminimumkan kuasa .

Persepsi Buruk Mengenai Gabungan Pembangkang ...

Masih berpeluang menang walaupun tiga penjuru

Perak nampak mudah tapi cukup sengit

Lebih mudah Pakatan Harapan ambil alih Kedah
Semua...
Pendapat

Formula Baru Harga Minyak Hanya Penuhkan Kantung Pengeluar

IGP Wajib Siasat 1MDB, Jangan Lindungi Perompak Atasan Negara

AMANAH sudah mengaku kalah di kerusi Melayu?

Felda perlu lupuskan hutang RM5 bilion

Rakyat Sudah Meluat, Najib Yang 'Syok Sendiri''

'Memahathirkan' reformasi, mereformasikan Mahathir?

Jangan sebar gambar permata palsu

Felda perlu dipulihkan semula sebelum tenat

Isa cengkam 'keberanian' Najib

Jika Mahathir bukan PM, siapa lagi?
Semua...
Penulis Tamu

Sayu ditinggal Ramadan

Selamat Menyambut Aidilfitri Kepada Seluruh Rakyat Malaysia

Rakyat mampu kembali kepada asas kemajmukan'

Surat terbuka Abdul Hadi kepada parti politik

Betul kata Mahfuz, saman DOJ

Hari Raya Terakhir Buat Umno Bn, Ubah!

Maruah Melayu

Hampir 30 Tahun , Baru Tubuh RCI Siasat Kerugian Urusniaga Mata Wang Asing

Saya doakan semua selamat dalam perjalanan

RCI 1MDB pun kena tubuh juga
Semua...
Open Artikel

WSJ dalam tinta Annuar Musa

Tindakan Anwar kukuhkan DAP

Rekod baik UMNO selesaikan krisis

Tsunami Pakatan Harapan

'PM' Sebelum Menang?

Detik Baharui Perjuangan

Tiga penjuru menguntungkankah?

UMNO kuat kerana tiada tersirat

Kerajaan Selangor perlu segera singkirkan duri dalam daging

Jangan pilih kawan makan kawan
Semua...
Kritikan

Mengapa PAS mesra dengan pemimpin korup?

Yang mengkritik dr kamarul, yang dispin saari sungib

Alkisah Berebut Jawatan Perdana Menteri

PAS sedang bekerja untuk Umno secara total

Apakah PAS berasa sudah cukup kuat?

PAS: Parti politik atau jemaah tabligh?

Kecelaruan mentel Politik Suhaizan

PAS yang semakin lemas

Jawablah dengan berhemah,wahai pemimpin politik!

Harapan Palsu Deklarasi Mahathir
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Mursyid
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 24846

People Online:
Visitors: 714
Members: 0
Total: 714
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily.Net :: View topic - Keras kepala dan hati batu (sikap kafir mengkafir)
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Keras kepala dan hati batu (sikap kafir mengkafir)

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
juang1430
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Oct 23, 2009
Posts: 2736
Location: GAZA STRIP

PostPosted: Tue Jun 21, 2016 10:21 pm    Post subject: Keras kepala dan hati batu (sikap kafir mengkafir) Reply with quote

Apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara

Posted on Tuesday, June 21 @ 10:17:52 MYT by tokdalang

Oleh: Md Zulaimi Kazin

Suatu yang pelik telah berlaku...apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara. Bukannya nak cari punca kalah tapi lebih seoronok bermain dengan angka seolah-olah kita yang juara.

Dalam hukum pilihanraya demokrasi, siapa yang dapat undi yang tertinggi dialah yang menang tidak kiralah walaupun rupanya buruk dan hapak sekalipun. Siapa yang kalah tapi masih mendabik dada dialah juara sebenar baik jangan dilayan, buang masa baik buat bedah siasat cari kelemahan kita dan kekuatan musuh untuk masuk pusingan seterusnya, apatah lagi siap maki hamun dan berhukum kepada orang lain sebagai murtad dan kufar di Ramadhan yang mulia ini....orang politik tidak suka tengok cermin tapi suka pakai kanta pembesar supaya nampak angka yang kecil jadi besar.

Selamat meneruskan Ramadhan yang sudah tinggal separuh perjalanan lagi, baiki bacaan Al-Quran melalui tadarus supaya kita sedar kita masih miliki banyak kelemahan disamping kita juga boleh perbetulkan bacaan orang lain sebab orang lain pun sama dengan kita kadang-kadang terkilaf dalam bacaan. Wasalam.

Sumber: Detikdaily
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3959

PostPosted: Wed Jun 22, 2016 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jumlah undi diperolehi PAS di Sungai Besar
PRU 2004 - 7,988 ( Tanding Sendiri )
PRU 2013 - 18,286 ( Tanding bersama Pakatan )
PRK 2016 - 6,902 ( Tanding Sendiri )
Jumlah undi merosot 11,384

Jumlah undi diperolehi PAS di Kuala Kangsar
PRU 2004 - 5,748 ( Tanding Sendiri )
PRU 2013 - 13,136 ( Tanding bersama Pakatan )
PRK 2016 - 5,684 ( Tanding Sendiri )
Jumlah undi merosot 7,452

Ini bermakna PAS akan balik kepada keadaan tahun 2004, di mana tiada satu pun kerusi PAS di Selangor, Perak, Pulau Pinang, N9, Melaka dan Johor.
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8478
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Thu Jun 23, 2016 7:58 am    Post subject: Reply with quote

bagus lah...PAS bebas dari mana2 negeri. Tiadalah istilah itu dan ini diguna pakai.
yang rasa boleh menang mana2 negeri bawah kerjasama rakan2 dalam partai lain...teruskan lah.

semoga berjaya dan lebih berkemampuan berbanding PAS...

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
iskandar
Member
Member


Joined: Sep 03, 2010
Posts: 721

PostPosted: Thu Jun 23, 2016 3:49 pm    Post subject: Reply with quote

kena kat batang hidung geng 18.

yang tak terima kekalahan didalam muktamar.

tapi perasan yang karier politik akan berkubur didalam PAS..

Lantas sanggup dikhadam kan oleh DAP yg rasis
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3959

PostPosted: Thu Jun 23, 2016 4:04 pm    Post subject: Reply with quote

Kita sama-sama tunggu dan lihat nanti apa keputusan PRU ke 14.
Back to top
View user's profile Send private message
Asabakri
Junior Member
Junior Member


Joined: May 29, 2009
Posts: 248

PostPosted: Thu Jun 23, 2016 8:57 pm    Post subject: Re: Keras kepala dan hati batu (sikap kafir mengkafir) Reply with quote

juang1430 wrote:
Apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara

Posted on Tuesday, June 21 @ 10:17:52 MYT by tokdalang

Oleh: Md Zulaimi Kazin

Suatu yang pelik telah berlaku...apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara. Bukannya nak cari punca kalah tapi lebih seoronok bermain dengan angka seolah-olah kita yang juara.

Dalam hukum pilihanraya demokrasi, siapa yang dapat undi yang tertinggi dialah yang menang tidak kiralah walaupun rupanya buruk dan hapak sekalipun. Siapa yang kalah tapi masih mendabik dada dialah juara sebenar baik jangan dilayan, buang masa baik buat bedah siasat cari kelemahan kita dan kekuatan musuh untuk masuk pusingan seterusnya, apatah lagi siap maki hamun dan berhukum kepada orang lain sebagai murtad dan kufar di Ramadhan yang mulia ini....orang politik tidak suka tengok cermin tapi suka pakai kanta pembesar supaya nampak angka yang kecil jadi besar.

Selamat meneruskan Ramadhan yang sudah tinggal separuh perjalanan lagi, baiki bacaan Al-Quran melalui tadarus supaya kita sedar kita masih miliki banyak kelemahan disamping kita juga boleh perbetulkan bacaan orang lain sebab orang lain pun sama dengan kita kadang-kadang terkilaf dalam bacaan. Wasalam.

Sumber: Detikdaily



Mengimbas kembali...

Demokrasi digunakan bagi pemilihan staf kepimpinan PAS di Muktamar Agung PAS ke61 di Kuala Selangor.

Kenapa G18 tidak mahu mengiktiraf keputusan majoriti di Muktamar tersebut?

Jika pemilihan berlaku adanya kesalahan etika dan sebagainya kenapa Asmawi sebagai Pengurusi tidak membatalkan keputusan majoriti itu, seeangkan Asmawi juga adalah salah seorang dari G18 itu.

Kenapa pula Ahmad Awang melabelkan keputusan majoriti itu yang menang sebagai "Menang Palsu"?

.
.
Back to top
View user's profile Send private message
juang1430
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Oct 23, 2009
Posts: 2736
Location: GAZA STRIP

PostPosted: Thu Jun 23, 2016 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

Buang keroh amik jerneh...
Baru tegoh peribadi...

Klu ikut keras kepala nnti hanyut ke longkang...

Rakyat juga yg gigit jari...

Lanun jugak yg ketawa senang hati... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jun 26, 2016 9:26 am    Post subject: Reply with quote

juang1430 wrote:
Buang keroh amik jerneh...
Baru tegoh peribadi...

Klu ikut keras kepala nnti hanyut ke longkang...

Rakyat juga yg gigit jari...

Lanun jugak yg ketawa senang hati... Wink



NASIHAT KEPADA AHLI-AHLI PARTI AMANAH (PAN)

TANGGUNGJAWAB AHLI-AHLI PARTI AMANAH (PAN)
TERHADAP PARA PEMIMPIN PARTI MENGIKUT PERSPEKTIF ISLAM.



Rasulullah s.a.w. bersabda yang maksudnya:
“Demi Allah yang diriku berada di tangan (dalam Kuasaan-NYA) hendaklah kamu menyuruh yang makruf dan melarang kemungkaran; jika tiada Allah akan menimpa ke atas kamu siksa-Nya, kemudian kamu berdoa kepada-Nya tetapi doa kamu tidak akan diperkenankan.” [Hadis Riwayat Abu Daud.].


BERDASARKAN kepada maksud al-hadis tersebut di atas para ahli Parti AMANAH (PAN) adalah berkwajiban bertindak bagi memastikan setiap para pemimpin tidak melakukan sebarang kemungkaran politik yang menyebabkan Allah SWT akan menimpakan Siksa-Nya (seperti meniimpakan kesususahan - atau bala bencana) bukan hanya kepada para ahli bahkan juga kepada seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam.


LANGKAH PERTAMA
Pastikan setiap pemimpin parti bahawa setiap mereka berpolitik hendaklah berpolitik mengendahkan pengaaran Al-Qur’an iaitu mengikut Manhaj Politik Al-Qur'an Dan As-Sunnah dalam semua peraka tindakan. Langkah ini adalah supaya Allah SWT tidak memberikan syaitan menjadi teman kepada para pemimpin dan juga kepada parti serta kepada semua ahli. Ini adalah kerana adanya Allah SWT. Berfirman:
(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
Yang maksudnya:
“Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]
[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].
.
LANGKAH KEDUA
Pastikan setiap pemimpin parti bertindak mengikut cara yang Allah SWT telah aturkan. Antara yang Allah SWT telah Aturkan ialah jangan meninggalkan pihak yang beriman (orang-orang Islam) dengan mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat lalu dijadikan mereka sebagai teman rapat seperjuangan.

Firman Allah SWT.:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا
Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu” [An-Nisaa’ : 144].

Melanggar Perintah Allah SWT yang tersebut di atas dan juga-juga mana-mana Perintah-Nya yang lain padahnya amatlah buruk kepada parti dan juga padahnya itu akan menjadi terkena kepada setiap ahli parti. Ini adalah kerana Allah SWT Berfirman menyatakan apakah status diri mana-mana pihak yang bertindak meyalahi perintah-Nya itu, iaitu:
Firman Allah SWT.:
كُلُّ ذَ‌ٰلِكَ كَانَ سَيِّئُهُ عِندَ رَبِّكَ مَكْرُوهًا
Yang maksudnya:
"Tiap-tiap satu Perintah itu, menyalahinya adalah satu kejahatan yang dibenci di sisi Tuhan-mu." [Al-Israa' 38]
[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN Kepada Pengertian Al-Qur’an, Bhg. Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cit. Ke 6, ms. 686.].

Pastikan bahawa para pemimpin parti tidak bertindak politik yang merupakan sebagai menyalahi Perintah Allah SWT kerana padahnya akan menjadikan status mereka di sisi Allah sebagai melakukan kejahatan yang Dibenci oleh-Nya. Justeru apabila Dibenci oleh-Nya akan habis semua ahli parti akan turut sama Dibenci oleh-Nya.
.

LANGKAH KETIGA
Pastikan para pemimpin parti status mereka tidak termasuk ke dalam golongan munafik.

Bagi mengenali sama ada para pemimpin parti itu adalah statusnya seorang munafik atau tidak, telah ada sifatnya itu seperti yang disabdakan oleh Rasulullulah s.a.w., iaitu:
Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Ada tiga sifat, siapa yang memiliki maka dia adalah munafik walaupun ia berpuasa, sholat, naik haji, mengerjakan umrah dan mengaku muslim. Ia itu orang yang berdusta bila berkata, mungkir bila berjanji dan mengkhianati bila diberi amanah”. [Hadis Riwayat Abu Ya’la.].

Status sama ada para pemimpin itu bersifat munafik atau tidak hendaklah dikenalpasti sebelum mereka menjadi pemimpin Parti AMANAH (PAN) sekarang mahu pun sedang mereka menjadi pemimpin dalam parti sekarang ini, Sekira terdapat ada bukti-bukti mengikut hukum syarak bahawa mereka adalah termasuk ke dalam golong orang yang munafik maka hendaklah segera dilucutkan dari semua jawatan sebagai pemimpin dalam parti dan juga disingkirkn terus dari menjadi ahli parti.

Firman Allah SWT.:
وَلَا تُصَلِّ عَلَىٰ أَحَدٍ مِّنْهُم مَّاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَىٰ قَبْرِهِ ۖ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ
yang maksudnya:
"Dan janganlah engkau solatkan seorang pun yang mati dari orang-orang munafik itu selama-lamanya dan janganlah engkau berada di (tepi) kuburnya, kerana sesungguhnya mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya dan mereka mati sedang mereka dalam keadaan fasik (derhaka)." [At-Taubah : 84.]
.

LANGKAH KEEMPAT
Pastikan para pemimpin parti memeilhara dan menjaga amanah dan uga baiah sama ada amanah sebelumnya Parti AMANAH (PAN) dengan mana-mana pihak termasuk amanah jawatan sebagai wakil rakyat yang dimenangi melalui PRU13 atas yang bertanding atas tiket PAS dan juga amanah semasa memimpin parti sekarang ini. Ini adalah kerana Rasulullah s.a.w. bersabda:
yang maksudnya:
“Seberat-berat agama ialah memelihara amanah, sesungguhnya tidak beragama seseorang yang tidak menjaga amanah, bahkan tidak diterima sholat dan zakatnya.” . [Hadis Riwayat Al-Bazaar].
.

LANGKAH KELIMA

Pastikan para pemimpin parti tidak menghina atau memperlekeh mana-mana Ulamak yang diiktiraf status ulamaknya itu oleh Kesatuan Ulamak Sedunia. Ini adalah kerana ulamk tersebut juga adalah pemimpin umat Islam. Tindakan menghina mana-mana ulamak yang statusnya diiktiraf sebagai ulamak oleh Kesatuan Ulamak Sedunia, implikasinya adalah merupakan sebagai tindakan menghina umat Islam seluruh dunia.

http://ciguwan-becahpelting.blogspot.my/2013/04/hukum-menghina-ulama.html

.
Back to top
View user's profile Send private message
eunosi
Member
Member


Joined: Apr 29, 2009
Posts: 432

PostPosted: Sun Jul 10, 2016 3:07 pm    Post subject: Reply with quote

Pernahkah PAS menjelaskan halatuju PAS terkini ahli2nya? Dulu PAS lawan Umarak sekarang melawan AMANAH (PAS ego menyebut PAN) Ceramah2 PAS di KK dan SB banyak menghentam AMANAH.

Ulamak taraf Dunia adalah jawatan yang dilantik dan hendaklah jaga nama dengan baik segi akhlak dan percakapan. "Respect is what you earned and deserved. NOT WHAT YOU DEMAND" Orang pasti akan hormati Ulamak jika jaga percakapan dan akhlak.

G18 bukan keluar PAS tapi disuruh keluar. Fitnah lantikan jawatan dalam Muktamar bermula dari Kawasan hingga kePusat. Apa erti semua ini? PAS sudah jadi Rasis macam UMNO tetapi berseban dan berjubah. PAS baliklah kepangkal jalan seperti sebelum Jun 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jul 10, 2016 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

eunosi wrote:
Pernahkah PAS menjelaskan halatuju PAS terkini ahli2nya? Dulu PAS lawan Umarak sekarang melawan AMANAH (PAS ego menyebut PAN) Ceramah2 PAS di KK dan SB banyak menghentam AMANAH.

Ulamak taraf Dunia adalah jawatan yang dilantik dan hendaklah jaga nama dengan baik segi akhlak dan percakapan. "Respect is what you earned and deserved. NOT WHAT YOU DEMAND" Orang pasti akan hormati Ulamak jika jaga percakapan dan akhlak.

G18 bukan keluar PAS tapi disuruh keluar. Fitnah lantikan jawatan dalam Muktamar bermula dari Kawasan hingga kePusat. Apa erti semua ini? PAS sudah jadi Rasis macam UMNO tetapi berseban dan berjubah. PAS baliklah kepangkal jalan seperti sebelum Jun 2015.


1. PAS tidak melawan AMANAH (PAN). PAS tetap brerpegang kepada prinsip Islam, iaitu HANYA MENYERANG BILA DISERANG.

2. Di KK dan di SB sudah tahu di kedua-dua tempat itu pertandingan tradisi PAS dengan UMNO/BN, kepabap PAN turut sama bertanding kalau penubuhan PAN adalah untuk memumbangkan BN? Objektif utama penubuhan PAN untuk menumbangkan BN tapi akhirnya bertanding untuk menyerang PAS... Itulah sebabnya PAN diserang. Turut bertanding itu sendiri adalah manifestasi tindakan menyerang PAS.

3. Percakapan yang tidak berakhlak oleh ulamak?
Apa buktinya?
Setelah ddikemukakan buktinya, apa punca dan sebabnya jadi begitu?

4. Di suruh keluar?
Apa sebabnya? Apa puncanya boleh jadi begitu?

G18 SEMASA BERADA DALAM PAS
GAGAL MENGSEKULARKAN PARTI PAS.
LALU MENUBUHKAN PARTI AMANAH (PAN)


HANYA dengan menubuhkan parti politik sekular saja DAP boleh menerima sebagai teman rapat seperjuangan dalam politik di Malaysia...


USAHA MENGSEKULARKAN POLITIK ISLAM SECARA HALUS
http://www.ismaweb.net/2014/09/usaha-mensekularkan-politik-islam-secara-halus/


POLITIK SEKULAR VS POLITIK ISLAM
http://www.hidayatullah.com/artikel/opini/read/2004/08/16/2547/politik-sekular-versus-politik-islam.html

Itulah sebabnya dengan keputusan oleh majoriti besar para perwakilan di Mukamar PAS ke-61 di Kuala Selangor golongan profesional ditolak dari boleh terus memegang jawatan sebagai pemimpin dalam PAS. Para perwakilan tahu setelah Tuan Guru Dato' Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat kembali ke Rahmatullah G18 berusaha mengsekularkan PAS, pada hal PAS adalah sebuah parti Gerakan Islam. Mana boleh golongan yang berminda sekular memegang jawatan dalam sebuah Gerakan Islam, iaitu PAS.... Tidak boleh.

.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com