Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar
Rahsia Suami Gagah Isteri Sayang




Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· Members List
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Racun lama yang masih berbisa

Momentum kedua perpecahan besar Pas

Proses kematangan Pas terbantut

PRU14: Pas hilang peluang jadi parti paling berpengaruh

Perubahan politik bakal berlaku di negeri Kedah ?

Pembangkang macam enau dalam belukar

Usah menjadi tongkat buat elit penguasa yang kian lumpuh

Setelah 26 bulan tidak menulis

2006-2016 :Terima Kasih Dan Selamat Tinggal Harakah

Pengundi Melayu akan menyelamatkan Bn ?
Semua...
Pendapat

Pas Selangor mungkin hilang 10 Dun

Kalau Tun Mahathir Nyanyuk ...

Mahfuz jangan samakan Nabi dan Sahabat dengan dirinya.

Henti beli produk yang tak berbaloi

Najib Benar - Benar Sudah Terdesak

Umno dan DAP sama bahaya

Siapa yang takut dengan DAP?

Isu RUU 355 buka mata, minda rakyat

Mustahi Zahid Boleh Kalah Di Bagan Datuk , Kecuali ..

Langkah Kajang dan kesilapan Anwar, Dr M
Semua...
Penulis Tamu

Pasukan Strategik BN mahu MP "tutup mulut" bukan hujah

Petrol tidak naik, jangan main silap mata

Pembunuhan Kim Jong-Nam. Inna Lillah

Terus berbicara tentang pindaan Akta 355

Pasca H355: DAP dan sekutunya panik

Laut dan tanah subur, makanan mahal

Kaji Semula Pembinaan Stadium

Sejarah tidak akan terpadam,namun manusia boleh berubah.

Doa di Mekah satu perniagaan

BR1M Duit Kita Sendiri
Semua...
Open Artikel

'Dr M tak bodoh cuma oportunis'

MCA perlu henti layan jerat politik DAP

Helah politik terdesak Tun M

HARAPAN memang kapal buruk menanti karam

‘Mahathir rela diperkudakan DAP asalkan Umno musnah’

Main isu audit 1MDB, kelirukan rakyat

Himpunan Merah, Kuning berlandaskan nafsu

Pembantu Rosmah: Apa lagi BERSIH nak kelentong?

Guan Eng tak dengarkah?

Menteri beri 5 contoh BERSIH berniat guling BN
Semua...
Kritikan

Kecelaruan mentel Politik Suhaizan

PAS yang semakin lemas

Jawablah dengan berhemah,wahai pemimpin politik!

Harapan Palsu Deklarasi Mahathir

Masih "jantan" kah Mahfuz dan Husam?

Blok ke-3 PAS yang mencurigakan

Pakatan Harapan makin tiada harapan

Ego antara PAS dan Amanah

Pemikiran politik Islam PAS terlalu sukar difahami

Jangan terlalu kemaruk undi
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Mursyid
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 24846

People Online:
Visitors: 992
Members: 0
Total: 992
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily.Net :: View topic - Hebatnya Erdogan
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Hebatnya Erdogan

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kopiahijau
Senior Member
Senior Member


Joined: Aug 15, 2009
Posts: 1101

PostPosted: Sun Jul 17, 2016 11:00 pm    Post subject: Hebatnya Erdogan Reply with quote

Sejak berlakunya rampasa.kuasa. Ramai yang.memuji sikap Erfogan yang memimpin Turki. Beliau telaj berjaya membawa Turki ke arah kemakmurab. Disebalik itu pernah satu ketika ada gplongan yanh dikatakan puak Erdogan dalam.PAS yang ditendang dalam.muktamar yang lalu..Cara bijaksana Erdogam inilah yg wajar dicontohi bukannya terburu buru dalam melakukan tindakan yang merugikan..
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8477
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Mon Jul 18, 2016 8:50 am    Post subject: Reply with quote

"ditendang" dan dah bebas..

teruskan agenda kalau betul dipihak yang yang benar..

lupakan lah PAS....

jangan sampai kesudah memperlekehkan orang lain tapi tidak jugak terbukti kebenaran kita..

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ketuananMamak
Member
Member


Joined: Feb 12, 2011
Posts: 844
Location: Rumah Najib

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 10:38 am    Post subject: Reply with quote

pas dan pekembar. dua parti klasik yang sedang mereput
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 7:08 pm    Post subject: Re: Hebatnya Erdogan Reply with quote

kopiahijau wrote:
Sejak berlakunya rampasa.kuasa. Ramai yang.memuji sikap Erfogan yang memimpin Turki. Beliau telaj berjaya membawa Turki ke arah kemakmurab. Disebalik itu pernah satu ketika ada gplongan yanh dikatakan puak Erdogan dalam.PAS yang ditendang dalam.muktamar yang lalu..Cara bijaksana Erdogam inilah yg wajar dicontohi bukannya terburu buru dalam melakukan tindakan yang merugikan..


Yang ditendang dari PAS? Siapa?
G18 tidak pernah ditendang dari PAS tetapi di Muktamar Agung PAS ke61 di Kuala Selangor maoriti besar para perwakilan dari seluruh negara tidak mahu mereka memegang jawatan pemimpin dalam PAS. G18 tetap menjadi ahli PAS sehinggalah G18 itu menubuhkan parti AMANAH (PAN), iaitu mereka sendiri yang meninggalkan PAS untuk berteman rapat dengan DAP (parti kaum kafir yang pemimpin tertingginya penganut agama kristian) dan PAN sanggup melanggar Perintah Allah SWT iaitu:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا
Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu” [An-Nisaa’ : 144].

Kenapa para perwakilan itu tidak mahu G18 dilantik semula menadi pemimpin dalam PAS ketika pemilihan pemimpin di Muktamar Agung ke-61 itu adalah para perwakilan menyedari bahawa G18 bertindak berpolitik dengan cara tidak mematuhi Perintah Allah SWT dan Rasul-Nya.

Mereka tidak walak kepada Presiden PAS yang merupakan Ulil Amri dalam PAS.

Firman Allah SWT,:
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُواْ ٱلرَّسُولَ وَأُوْلِى ٱلۡأَمۡرِ مِنكُمۡۖ فَإِن تَنَـٰزَعۡتُمۡ فِى شَىۡءٍ۬ فَرُدُّوهُ إِلَى ٱللَّهِ وَٱلرَّسُولِ إِن كُنتُمۡ تُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ وَٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأَخِرِۚ ذَٲلِكَ خَيۡرٌ۬ وَأَحۡسَنُ تَأۡوِيلاً
Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) RasulNya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya." [An-Nisaa' : 59.]

Merka langgar perintah Rasulullah s.a.w. dengan cara mengkritik pemimpin secara terbuka di luar jemaah sehingga dapat dibaca oleh musuh parti di media.

Rasulullah s.a.w.menunjukkan kepada umatnya cara untuk menasihati pemimpin seperti mana sabda Baginda yang bermaksud: "Sesiapa yang ingin menasihati pemimpin dalam sesuatu urusan, janganlah dia melakukannya secara terang-terangan. Akan tetapi hendaklah dia mengambil tangan pemimpin itu dan ajaklah (nasihatilah) dia secara tersembunyi. Jika dia (pemimpin) menerima (nasihat itu) maka itulah yang diharapkan. Jika dia tidak menerima (nasihat) maka sesungguhnya dia (pemberi nasihat itu) sudah melaksanakan tanggungjawabnya." (Hadis riwayat Ahmad.

Malah mereka juga MUNGKIR janji dengan cara mengkhianati akujanji yang mereka masing-masing telah bersetuju dan tandatangani; yang berbunyi:
"Saya mengaku akan kebenaran PAS seperti yang terkandung dalam fasal 3 perlembagaannya dan akan berusaha untuk melaksanakan segala tuntutannya. Saya menerima PERLEMBAGAAN PAS sebagai panduan dan mengaku bahawa saya akan taat dan patuh kepada kepimpinan parti serta akan patuh dalam melaksanakan arahan-arahan dan keputusan-keputusan parti dari masa ke semasa."

Justeru siapakah mereka itu?

Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Ada tiga sifat, siapa yang memiliki maka dia adalah MUNAFIK walaupun ia berpuasa, sholat, naik haji, mengerjakan umrah dan mengaku muslim. Ia itu orang yang berdusta bila berkata, mungkir bila berjanji dan mengkhianati bila diberi amanah.”. [Hadis Riwayat Abu Ya’la.].

Para perwakilan tahu maksud al-hadis tersebut dan tahu status mereka berdasarkan maksud al-hadis itu. Itulah sebabnya majoriti besar para perwakilan tidak mahu golongan "munafik" menjadi pemimpin dalam PAS.

.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 7:26 pm    Post subject: Reply with quote

Kenapa pula G18 hendak menyalah TGHH bila mereka kalah dalam pemilihan pemimpin di Mktamar Agung PAS ke-61 itu?... Majoiti besar para perwakilan dari seluruh negara yang mengundi dan membuat keputusan pemilihan di bawah Jawatankuasa Pemilihan yang dipenerusikan oleh Asmuni Awi (yang juga orang G18)?

Sekiranya pemilihan (pengundian) ada melanggar Perlembagaan Parti Asmuni ada kuasa membatalkan keputusan. Kenapa beliau tidak batalkan keputusan supaya pengundian dibuat semula?

Malahan pihak G18 mempunyai hak untuk membuat aduan kepada RoS memohon supaya pemilihan dibatalkan dan dibuat semula. Kenapa tiada pun G18 tidak membuat aduan kepada Ros jika benar kenyataan Ahmad Awang yang mengatakan kemenangan para pemimpin PAS yang baru adalah "kemenangan palsu"?

Adalah lebih baik para penyokong PAN fikirkan kenapa Kesatuan Ulamak Sedunia singkir ulamak PAN dari Kesatuan tersebut. Apa sebabnya?

Klik lin dan bacalah....
http://www.tv14.my/2016/05/22/kesatuan-ulama-sedunia-pimpinan-dr-yusuf-qardhawi-singkir-ulama-pan/


Kenapa pihak PAN tidak menulis surat rasmi kepada Kesatuan Ulamak Sedunia itu meminta penjelasan?

.
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 7:33 pm    Post subject: Reply with quote

AWASLAH... Bila menyokong parti politik yang tidak mengendhkan pengajaran Al-Qur'an diri akan terjebak turut sama Allah SWT Berikan syaitan menjadi teman berpolitik...

Allah SWT. Berfirman:
(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
Yang maksudnya:
“Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]
[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].

.
Back to top
View user's profile Send private message
juang1430
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Oct 23, 2009
Posts: 2734
Location: GAZA STRIP

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ini bukan 'Langkah Kajang'... ini 'Langkah Kertas Cai'...

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Sun Jul 24, 2016 10:36 pm    Post subject: Reply with quote

juang1430 wrote:
Ini bukan 'Langkah Kajang'... ini 'Langkah Kertas Cai'...

Laughing Laughing Laughing


Allah SWT. Berfirman:
(وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ (٣٦
Yang maksudnya:
“Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya." [Surah Al-Zukhruf : 36.]
[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1307-1308].

.
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8477
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Mon Jul 25, 2016 7:53 am    Post subject: Reply with quote

hahaha...

'kertas chai" kembali bergema...

tak puas lg hati yang membara...

pusing2..kot tang tu jgk lah..

hehehe Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8477
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Mon Jul 25, 2016 7:54 am    Post subject: Reply with quote

ketuananMamak wrote:
pas dan pekembar. dua parti klasik yang sedang mereput


jadi..biatkan aje lah mereka mereput..

yang pucuk2 baru...tunjuk lah apa nak tunjuk..

setakat lepas geram...tak payah kot?

hehehe Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
viruscom
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 3959

PostPosted: Mon Jul 25, 2016 5:59 pm    Post subject: Reply with quote

Tunggu masa je
Back to top
View user's profile Send private message
juang1430
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Oct 23, 2009
Posts: 2734
Location: GAZA STRIP

PostPosted: Mon Jul 25, 2016 6:13 pm    Post subject: Reply with quote

Stu melesia tau citer bang... tak kan quyub smpai biler biler... Akan terpahat menjadi sejarah cai sedonia...

Wink Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 1679

PostPosted: Tue Jul 26, 2016 12:59 am    Post subject: Reply with quote

Dari segi PSYCHOLINGUISTIC ... Menteri Besar Selangor Azmin sukakan PAS...

http://www.malaysia-today.net/selangor-mb-defends-decision-to-keep-pas-excos-says-upholding-2013-ge-mandate/

Dari segi PSYCHOLIGUISTIC juga Azmin itu tidak suka kepada PAN...

http://www.malaysia-today.net/azmin-to-saari-sungib-are-you-becoming-a-beggar-2/

.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com