Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar
Rahsia Suami Gagah Isteri Sayang




Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· Members List
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Tiang seri Umno bakal roboh

Muafakat politik haruslah dihormati

Tsunami Mahathir dan Tsunami Hadi saling melengkapi

Mampukah Amanah Bertahan?

Tsunami Hadi bakal gegar PRU14?

Rindu kasih di hujung nyawa

Bolehkan Mahathir dipercayai selepas tumbangkan Najib ?

Kenapa anak muda tidak berminat jadi pengundi?

Racun lama yang masih berbisa

Momentum kedua perpecahan besar Pas
Semua...
Pendapat

RUU333: Apa jadi pada 'rakan baru' Umno?

Harapan mengorak langkah

Mungkinkah Tun Mahathir satu Trojan Horse?

PPBM hilang kuasa rundingan dengan Pakatan

Politik kita politik primitif

DAP perintah Malaysia selepas PRU14?

Pelajar dan telur

Kaji semula syarat baru biasiswa JPA

Baju raya sudah tempah, hutang puasa bagaimana?

PAS tetap ‘cool’, yang kurang cerdik percayakan Umno
Semua...
Penulis Tamu

Itu urusan BN

Umno Sanggup Jilat Ludahnya ...

RUU 355: Hakikat yang membenarkan janji Allah

Pindaan Akta 355 : PAS Bentang !

Peraduan mengarang anjuran Annuar memakan diri sendiri

Benarkan Guru Berpolitik, Selagi Tidak Melampau

Cacamerba Pentadbiran Ekonomi Najib

Bersahabat dengan Lutfi suatu anugerah

Apakah Muhyiddin akan berhenti di tengah jalan?

Terima kasih Tun Fairuz, kita perlu buang rasa curiga
Semua...
Open Artikel

PKR-Pas genting dalam tahaluf siyasi

Lebai dan polemik citra Melayu

Umno sedia beri laluan Pas kuasai 5 negeri?

Antara Debaran, Penghormatan Dan Kejayaan

Harga gula naik: Reda dan pasrahlah!

'Dr M tak bodoh cuma oportunis'

MCA perlu henti layan jerat politik DAP

Helah politik terdesak Tun M

HARAPAN memang kapal buruk menanti karam

‘Mahathir rela diperkudakan DAP asalkan Umno musnah’
Semua...
Kritikan

Apakah PAS berasa sudah cukup kuat?

PAS: Parti politik atau jemaah tabligh?

Kecelaruan mentel Politik Suhaizan

PAS yang semakin lemas

Jawablah dengan berhemah,wahai pemimpin politik!

Harapan Palsu Deklarasi Mahathir

Masih "jantan" kah Mahfuz dan Husam?

Blok ke-3 PAS yang mencurigakan

Pakatan Harapan makin tiada harapan

Ego antara PAS dan Amanah
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Mursyid
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 24846

People Online:
Visitors: 1250
Members: 0
Total: 1250
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..

Tawaran Istimewa Web Hosting
- 1 ruang iklan masih kosong -

Jawablah dengan berhemah,wahai pemimpin politik!
Posted on Monday, August 01 @ 09:31:16 MYT by paktam
Topik Dipaparkan: Kritikan

Oleh Arif Atan

Boleh tak parti-parti pembangkang berhenti buat sidang media (PC) bodoh, yang entah apa-apa, tiada apa benda yang baru?! Gah saja buat PC di ballroom hotel kat Subang Jaya tapi isi telur Najib ‪#‎MalaysianOfficial1‬ ! Baik korang buat bawah pokok tepi Dataran Merdeka. Senang semua media nak datang. 



Lagi satu bila wartawan tanya, tak nak jawab betul-betul. Jawapan-jawapan yang terlalu 'play safe', berbelit, entah apa maksud sebenar nak disampaikan memang menyakitkan hati kami pemberita termasuk dari media pembangkang. Tu sebab bila dilapor, tak puas hati sebab makan diri dan telan parti mulalah melatah tuduh, "oh media salah lapor, pemberita salah faham." Kau tu yang bodoh kemudian nak membodohkan pemberita dan juga RAKYAT!

Media pun bukanlah nak jawapan sempurna macam tesis akademik. Faham. Korang tu "ahli politik". Cakap lain, buat lain. Jadi, memadai bila ditanya, jawablah dengan berhemah, nak sembunyi realiti sebenar pun gunakan ayat politik yang bijak bukan membodohkan pemberita. Itu je. Kau ingat wartawan, jurugambar tu juga RAKYAT di luar sana bodoh gila macam kau yang hanya fikir soal KUASA saja?!

Ada tadi tu pemberita TV3 tanya soalan, walaupun memulakan soalan dengan sopan dan beritahu, 'atas tujuan kerja' tapi boleh pula pemimpin-pemimpin di atas pentas tu gelak-gelak menganjingkan wartawan tu. Ni, memang satu penyakit aku dah lama perhatikan kena pada sebahagian 'pemimpin' (geli nak sebut) @ poliTIKUS dari parti2 pembangkang. Tak profesional. Kalau orang awam skeptikal gelak2kan TV3, Utusan itu fahamlah, ini kamu tu kononnya bakal nak ganti tempat di Putarjaya tu. Rasional lah sikit.

Korang semua, apahal?! Ya. Kita tak suka polisi stesen TV, atau akhbar yang dikuasai elit pemerintah itu tapi itu tak bermakna kamu sebagai "pemimpin" boleh menghalalkan untuk memperlekeh orang lain!

Mana rasa hormat kau pada manusia lain walaupun dia dari TV3? Ya. Sebab dia kuli, kau ramai-ramai boleh nak menganjingkan dia. Kalau CEO TV3 Datuk ini, Datuk itu yang tanya, mesti korang bagi tanya sejam pun boleh, kan?!

Wartawan tu pun sebahagian drpd RAKYAT. Esok lusa kalau kau jadi pengganti Umno-BN (mampu ke?), mereka tu jugak korang hadap!

Kemudian, bila ada wartawan cuba 'jolok' seusai sidang media bodoh ni, orang keliling Wan Azizah, (pemimpin Cina PKR ) beritahu tanpa ucap maaf: "Datuk Seri ada jamuan terbuka"! Ambooiii! Ngada-ngada protokol konon. Celaka! 'Lu' ingat, pemberita tu semua kenyang sangatlah nak membontoti 'lu' orang?! Padahal, Wan Azizah dah standby nak jawap pun. (Ni pun satu hal, gejala mengampu yang menjengkelkan).

Wahai pemimpin tingtong PKR (hanya beberapa kerat je bagus dengan media seperti YB Rafizi Ramli), korang tak payah berlagak bagus kalau Azmin pun tak pandai urus. Korang jangan ingat boleh berkuasa di Putarjaya tu kalau buat orang media macam sampah.

Korang tahu tak, bukan sedikit wartawan siang tadi mengadu tak sempat makan sebab diarahkan untuk 'cover' PC bodoh di hotel kat Subang Jaya ni. Ada yang terpaksa tinggalkan anak kecil yang demam, bini pulak hantar anak ke klinik, belum lagi terpaksa tak pergi rumah terbuka raya saudara dan jiran.

Maklumlah musim raya tapi pemimpin PKR ingat, korang je yang sibuk nak ke 'open house'! Ya. Korang mungkin cakap, "Itu kan kerja wartawan"! Tapi itulah yang aku tegaskan di sini, biarlah berbaloi masa yang kami korbankan! Tolonglah politikus semua jangan menyusahkan rakyat dengan sikap kamu yang nak menunjuk dan tak membantu pun untuk menumbangkan mana-mana pemerintah yang culas dan tidak amanah.

Belum lagi ada yang di poket duit tinggal RM10 je, (gaji tak masuk lagi. Ni pun satu masalah.) Pergi berpanas, balik berhujan berpuluh kilometer dengan motor kapcai hanya untuk cover PC kosong yang entah apa-apa.

Kalau setakat nak umum Muhyiddin ikut serta siri jelajah parti kamu, hantar WhatsApp sajalah pada media. Oh, kalau Muhyiddin sibuk PKR nak bawak ke hulu ke hilir, tang hubungan kau dengan kawan-kawan Amanah & DAP, macam mana pula?

Dengar ni wahai politikus parti pembangkang semua?! Jangan orang media boikot sidang media kau lepas ni, menganjingkan kamu panggil "parti pembangang"!






Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada dollahharimau@gmail.com. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

 
Related Links
· More about Kritikan
· News by paktam


Most read story about Kritikan:
Anwar tells Selangor MB to explain assemblymen’s “totally inappropriate” salary

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel


Klik untuk pakej iklan



* ruang iklan kosong di sini, sila hubungi tranung2006@gmail.com
Associated Topics

Kritikan


  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com