Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar
Rahsia Suami Gagah Isteri Sayang





Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Ulama larang wanita ‘uzur’ makan di tempat awam

Waqieyah Jiddiyah dalam konteks memerangi DAP

Bolehkah 3M bentuk kuasa ketiga?

Semakin matang politik PAS, semakin tinggi ketakutan UMNO

UMNO yang dahulu sudah tiada ...

Rumusan saya bagi PRK Parlimen Sungai Besar

PKR lebih untung sertai blok PAS, ambil kerusi DAP

Menang besar PRK berkembar, umpan Umno mengena

7 pengajaran PRK: Najib bukan bodoh, PAS rugi besar

Barisan Nasional, Pakatan Harapan dan PAS akan kekal entiti berbeza
Semua...
Penulis Tamu

Kalau tangkap Guan Eng satu strategi, ia adalah suatu kesilapan?

Jika anda mahu lebih selamat, berbentenglah dalam kubu taqwa

Zaman Umno Keturunan dan Perjuangan Sudah Berlalu

Rasuah tetap rasuah

Husni, jelaskan sebab sebenar melepaskan jawatan- Mahfuz

Gempa 10 hari terakhir Ramadhan

Di Antara Pemulangan Kerusi dan Pemulangan Semangat Setia Kawan

Tindakan terbaik bagi Muhyiddin biarkan ladang Umno berumput rumpai..

Jangan rendahkan sikap Mahathir!

Apabila rasuah dianggap rezeki…
Semua...
Open Artikel

Rahman mahu jawapan telus dari Guan Eng

Parti mana pilihan di Sungai Besar 
dan Kuala Kangsar

Bukan DAP yang mempergadai hak orang Melayu

Adegan politik PRK

Tidak sepakat untungkan BN

DAP ‘meroyan’, Azmin tertekan

Mencari calon wakil rakyat setengah penggal

Menjayakan Mufakat Kedah

Peranan bahagian penentu kemenangan

Cabaran UMNO di dua PRK
Semua...
Kritikan

Harapan Palsu Deklarasi Mahathir

Masih "jantan" kah Mahfuz dan Husam?

Blok ke-3 PAS yang mencurigakan

Pakatan Harapan makin tiada harapan

Ego antara PAS dan Amanah

Pemikiran politik Islam PAS terlalu sukar difahami

Jangan terlalu kemaruk undi

Surat terbuka untuk Zahid Hamidi

Perhimpunan Agung Umno 2015 pelik dan hambar

PAS perlu jadi jantan, hentikan politik ‘geli-geli’
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: irwan_budiman
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 24843

People Online:
Visitors: 1342
Members: 1
Total: 1343

Online Now:
01: _MYGB paklongkantan
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily: Surat Pembaca

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Padanlah Dengan Kami Miskin

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Abd Ghani Haron

Seorang ibu tunggal yang balik dari menerima sumbangan beras dari satu ngo,berhenti bersembang dengan saya di luar pagar rumah menunjukkan beras yang diterimanya.
Seterusnya... | 3598 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 1113 kali

PAS Bakal Mengalami Krisis Identiti Yang Parah

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"Tidak sukar untuk kita menduga apa sebenarnya dalam benak pemikiran pemimpin utama PAS sekarang. PAS sudah rela kalah asalkan bukan DAP atau PKR yang menang. UMNO? setengah pemimpin PAS sudah mula mencanang, walau zalim walau kenakan tol walau kenakan gst, UMNO masih lagi islam. Jadi pilihannya adalah kalau tidak PAS,UMNO yang menang."
Seterusnya... | 8449 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 791 kali

PASCA 2 PRK :Jurang perkauman semakin jauh..DAP bertanggungjawab.

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Tok Pepijat

PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah selesai.BN menang dengan pertambahan peratus undi 3-5%peratus sahaja walaupun majoriti bertambah besar.Populariti PAS stabil dan tetap.Undi penyokong PAS yang terdiri Melayu Islam kekal.Ini menunjukkan kemelut PAS tahun lepas telah selesai dan berjaya diatasi.

Seterusnya... | 2744 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 343 kali

Pilihan Raya Kecil   Postmortem 'Jiwa' Penyokong Tegar PAS:Baik Bubar PAS

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"Dr Zuhdi, hang pi mana, hang pi mana?. Dari dulu lagi kalau dengar analisis dari pakar strategi PAS sebelum PRK atau PRU, PAS memang boleh perintah negara lama dah. Tetapi bila tiba keputusan, kalah.Pastu rutin macam biasa, lakukan postmortem."
Seterusnya... | 8052 bytes more | comments? | Pilihan Raya Kecil | Score: 0)
Telah dibaca 943 kali

Menepuk Hukum Di Dulang, Terpercik Serban Sendiri

Approved by: paklang
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"Dulu orang cakap menepuk air di dulang terpercik muka sendiri. Tetapi di akhir zaman lain. Oleh kerana ramainya ulama yang suka menjual hukum hukum agama, akhirnya hukum yang dijual terkena batang hidung sendiri. Tiap kali ceramah, memang sudah menjadi satu ketagihan untuk menghukum orang lain yang tidak sependapat dengan berbagai hukum. "
Seterusnya... | 3310 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 1071 kali

Pilihan Raya Kecil   Dua PRK: PH Lawan BN Dan Penasihatnya

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"Dua PRK, sungai besar dan kuala kangsar sangat penting kepada PAS. Kerana ini gambaran sebenar kekuatan PAS untuk pilihanraya umum nanti. Kalau melihat rekod sejarah lampau, ketika sendirian PAS hanya mampu dapat empat kerusi sahaja di negeri yang kuat pengaruh PAS. Itu dulu, ketika dia memang tegar ingin membawa Islam. "
Seterusnya... | 3241 bytes more | comments? | Pilihan Raya Kecil | Score: 0)
Telah dibaca 308 kali

Staf bukan karpet untuk dipijak.

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Shamsuddin Kadir

Bismillah. Banyak kali saya mendengar rungutan staf-staf terutama diperingkat esekutif, di mana bos besar mahukan mereka bekerja lebih masa, supaya ianya menunjukkan kita benar-benar komited dengan kerja. Bagi sebahagian bos mereka suka staf yang balik kerja lewat malam, dan menjadikan dirinya sebagai contoh, dengan balik kerja seawal 10 ataupun 11 malam setiap hari.

Seterusnya... | 2850 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 795 kali

Natijahnya kamu tengoklah nanti ...

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Azmanpedia

Sehingga ke detik dan ketika ini, Melayu Islam masih lagi merupakan teras dan tunjang politik Malaysia.

Mana-mana parti politik yang menongkah arus dengan menyentuh sensitiviti dan kemulian syariat agama orang Melayu, maka mereka akan menemui jalan sempit dalam menghayung langkah politik sehingga tak mustahil parti tu akan jadi parti mangkuk hayung!

Seterusnya... | 1709 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 440 kali

Hari Guru, antara keikhlasan dan harapkan balasan

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Srihanasham Noordin

Semalam. 16 Mei. Hari Guru.

Hari Guru kembali lagi dan ia kini menjadi pesta masyarakat di negara ini, bukan saja di kalangan anak-anak kita tetapi juga ibu bapa sebagai tanda mengucapkan rasa terima kasih kepada individu yang bertanggungjawab mengajar ilmu formal kepada kita semua.

Seterusnya... | 6521 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 489 kali

DAP akan menangis jika baca posting ini....

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Naraza Muda

DAP marah cerita ini diulang siar, tapi saya suka cerita dan kisah benar ini. DAP pernah hilang 7480 undi kerana hina Ulama dan hudud serta ahli-ahli PAS

Seterusnya... | 3046 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 1472 kali

Apakah PAS mengalami krisis identiti?

Approved by: Reformis
Topik: Surat Pembaca
Oleh shahil

"

Selepas PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, PAS terus dijadikan bahan kajian dan spekulasi. PAS bakal berkubur, PAS bakal jadi kera sumbang dan yang terbaru ialah PAS bakal mengalami krisis identiti."
Seterusnya... | 2313 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 328 kali

Tragedi main mercun rosakkan mood raya

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh FATIN MUNAZZAH ABD. AZIZ

SETIAP tahun menjelang Ramadan pasti ada tragedi cacat anggota akibat bermain mercun. Tahun ini sahaja, seorang murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Sayong, Kuala Kangsar, Perak putus tiga jari kanan pada 9 Jun lalu dan selang seminggu, seorang remaja lelaki di Dungun, Terengganu pula mengalami kecederaan serius di bahagian leher dan dada.

Seterusnya... | 2606 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 116 kali

Apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara

Approved by: tokdalang
Topik: Surat Pembaca

Oleh Md Zulaimi Kazin

Suatu yang pelik telah berlaku...apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara. Bukannya nak cari punca kalah tapi lebih seoronok bermain dengan angka seolah-olah kita yang juara. 

Seterusnya... | 1354 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 539 kali

Mengapa PAS gagal perjelas hudud

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh Aedi Asri

Sebaik sahaja usul Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memberikan kuasa lebih kepada mahkamah syariah dibentangkan, ramai meramalkan ia bakal menjadi topik utama pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

Seterusnya... | 3348 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 674 kali

Tegah anak-anak bermain mercun

Approved by: tokdalang
Topik: Surat Pembaca

Oleh Umi Kalsom

SETIAP tahun kita asyik mendengar berita tentang tragedi kanak-kanak mahupun remaja akibat bermain mercun. Peristiwa malang ini biasanya akan berlaku pada setiap kali bulan Ramadan dan menjelang Aidilfitri.

Seterusnya... | 1691 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 181 kali

Customers shouldn’t have to pay for bad Internet service

Approved by: tokdalang
Topik: Surat Pembaca

By Ravinder Singh

A Telekom Malaysia’s (TM) telemarketer called me some time in November last year stating that I had been “selected” for an upgrade from my then RM60.00 (384kbps) Internet package.
Seterusnya... | 3299 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 523 kali

Mesej Dato Paduka Husam Musa sangat jelas.

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Noor Muhammad Md Norani

Setelah dibuli oleh kerajaan negeri Kelantan dengan soalan-soalan beliau yang bukan sahaja tidak dijawab, malah diakhiri pula dengan pemecatan beliau (walaupun masih belum diterima surat rasminya), beliau nekad bangkit untuk melawan.

Seterusnya... | 1351 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 727 kali

Mungkin kita tidak perlu menyambut Hari Guru

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh Azizi Ahmad

Tidak ada keraguan mengenai guru-guru yang telah membentuk kehidupan kita. Walau bagaimanapun, kita tidak boleh bayangkan bahawa isu sistem pendidikan kita masih tidak mencapai tahap yang membanggakan. Isu ini memang berkait rapat dengan golongan pendidik.

Seterusnya... | 4849 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 356 kali

P93 Sungai Besar PAS Bakal Kalah Tiga Ribu Undi

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"Ini bukan analisis cara penganalisis hebat hebat di dalam PAS. Ini analisis simple cara orang kampung. Dalam parlimen sungai besar ada dua dun. Iaitu dun sungai panjang dan dun sekinchan. Dari segi undi parlimen yang lalu, konon PAS sangat berbangga hanya tewas majoriti tipis 399 undi. Padahal jika kita perhatikan jumlah undi di dua dun di dalam parlimen tersebut, maka kita akan fahamlah PAS ni memang perasan je lebih. Aku jangka PAS akan kalah tiga ribu undi andai hanya PAS bertanding lawan BN dan aku memang sangat berharap PKR, DAP atau Amanah tidak kacau daun."
Seterusnya... | 2846 bytes more | 1 comment | Score: 0)
Telah dibaca 1325 kali

PRN sarawak : Rahsia Rahsia Tersirat Mula Tersurat

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh ramziredang

"1:Azmin bercita citer besar hendak jadi PM. 2. PRU14 PAS dan Amanah sama sama akan ranap. 3. PRU14 PKR akan terburai. 4. PRU14 Undi Melayu akan menyokong BN. 5. PRU14 Undi cina akan kepada DAP. 6. PRU14 PAS akan hanya mendapat undi 3% sahaja dari seluruh malaysia(sebagaimana kajian ilham centre). 7. PRU14 detik permulaan PAS akan mula hilang dari mainstream politik seperti MCA dan MIC. 8. Sama dengan azmin, juak juak azminpun bercita cita besar. 9. Pembangkang ingin menawan malaysia PRU 14 hanyalah angan angan mat jenin."
Seterusnya... | 4226 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 1362 kali

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Perlukah PAS bersama Pakatan Harapan ?

Perlu
Tidak
Entahlah



Results
Polls

Votes: 447
Comments: 0
Media Semasa
Deklarasi Rakyat

@ Detikdaily
Sketsa Semasa
 
Berita

Pelepasan Khas Pada 8 Julai Jika Aidilfitri Pada 6 Julai

DAP Pulau Pinang akan adakan mesyuarat tergempar esok

Guan Eng ditahan SPRM sebentar tadi

Bellew Akan Terajui MAS, Mueller Sertai Emirates?

Guna Telefon Bimbit, Wanita Melecur Disambar Api Semasa Isi Minyak Kereta

Anggapan Semua Ubat Selamat, Berkesan Punca Ubat Tidak Berdaftar Dibeli

Ekonomi Malaysia Cukup Kukuh Harungi Kesan Brexit - Mustapa

5 beradik berkongsi mi segera

Gabenor Jakarta haramkan ‘hadiah’ raya

Kenapa Ahmad Husni letak semua jawatan kerajaan, Umno?
Semua...
Kenyataan Akhbar

Keadilan Kesan Penangkapan Ketua Menteri Pulau Pinang

KEADILAN Pulau Pinang berdiri teguh di belakang YAB Lim Guan Eng..

Tindakan Terhadap Yab Lim Guan Eng, Amanah Kutuk Pendakwaan Terpilih

PAS Mengecam Tragedi Letupan Di Lapangan Terbang Atartuk, Istanbul

Mukhriz Diingat Agar Lebih Profesional

Saya akan terus berjuang selagi hayat dikandung badan

UMNO Pagoh akan terus berdiri teguh bersama YB. Tan Sri Muhyiddin

iPeguam Sokong pindaan Akta355 Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965

Pemecatan keahlian UMNO DS Mukhriz, ADUN Ayer Hitam

Kerajaan Diminta Tubuh Jawatankuasa Penyiasat
Semua...
Surat Pembaca

Padanlah Dengan Kami Miskin

Apakah PAS mengalami krisis identiti?

PAS Bakal Mengalami Krisis Identiti Yang Parah

Tragedi main mercun rosakkan mood raya

PASCA 2 PRK :Jurang perkauman semakin jauh..DAP bertanggungjawab.

Apabila kita kalah tapi kita masih berlagak macam juara

Postmortem 'Jiwa' Penyokong Tegar PAS:Baik Bubar PAS

Mengapa PAS gagal perjelas hudud

Menepuk Hukum Di Dulang, Terpercik Serban Sendiri

Tegah anak-anak bermain mercun
Semua...
Fokus Isu

Harapan berkecai ke Putrajaya

London Bridge is falling down?

Cerah buat PAS, malap buat BN, gelap buat PH

Mengapa BN menang dan pembangkang kalah?

Menjawab 10 salah faham mengenai RUU Akta Mahkamah Syariah

Akta 355: Tanggungjawab umat Islam seluruhnya

Kempen Pak Nik Lah melalui songkok

'Pindaan Akta 355 mertabatkan kanun jenayah syariah K'tan

Benarkah Pas boleh menang di Sungai Besar?

Sungai Besar dan Kuala Kangsar menguji hubungan PAS-PKR
Semua...
Artikel

Tanda Malam Lailatul Qadar.

Apa sudah berlaku dalam sistem nilai hidup masyarakat di tanah air kita ini?

Kenapa DAP yang dibela?

Aura dan kepemimpinan Muhyiddin, Mukhriz serta Husam terhad?

Kafir harbi: Jangan bising, fokus buat kerja

Berjimat ketika raya

EU and the Lobster Theory

PAS Sabah tawar ahli Umno sertai PAS

Malangnya negara Malaysia ini

Benarkah BN begitu kuat sekarang?

Mengapa kita perlu tahu falsafah hidup?

Pakai apa untuk raya?

Gerakan ramal PRU14 tahun depan

Pandangan Dr Maszlee terhadap kenyataan Mufti Pahang, satu ulasan

Antara sandiwara Kit Siang dan sifat harbi
Semua...
Catatan Menara

Meneliti kenyataan bekas anak didik PAS

Nuzul al-Quran, puasa Ramadan eratkan hubungan kaum

Lawan GST, jihad bersanad daripada Tok Janggut?

PBAKL hanya berkaitan duit, bukan kebenaran

Makna ‘pesta’ dan kerosakan Umno dengannya

Benggali dahulu bukanlah Bangla yang sekarang

Rambut, satu tinjauan ringkas ke atas sastera Melayu Islam

Budaya K-Pop dan kesesatan Barat berpisah tiada

Bagaimana menghasut rakyat menyintai budaya perlawanan?

Wacana al-Fasad: Umno Apco merosakkan ilmu dan sistem nilai
Semua...
Umum

Pas tidak akan hilang arah

Amanah bukan parti 'nyamuk’

‘Pikat dengan pandangan pertama’ – Cat Steven

Bukan kerana saya

Pas Kelantan masih mampu bertahan

Kerjasama Umno-Pas erat jika beri akar umbi peluang

Tangani isu kereta klon dan lebih muatan

Saifuddin bagi sebab keluar Umno

Pas kena baiki diri, disiplin kalau nak kuat

Terus perjuangkan hudud
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com